Beveik prieš metus sostinės valdžios įgyvendintą viešojo transporto reformą keikia ne tik sausakimšais autobusais iš miegamųjų rajonų dardantys keleiviai, bet ir savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai.
Po reformos Vilniuje pastebimai sumažėjo troleibusų, jų vietą užėmė autobusai. Profesinės sąjungos atstovė Alina Ryžinskaja atvirai prabilo apie grėsmes, kurias kelia savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ užmojai taupyti ir darbuotojų, ir keleivių sąskaita.
Jos teigimu, šių metų pradžioje į gatves išriedėjo vietoj planuotų troleibusų nupirkti nauji dujiniai autobusai „Solaris“. Esą naujuose, ką tik iš gamyklos gautuose autobusuose yra kalnai broko: sumontuoti itin prastos kokybės tepalų aušintuvai, vandens pompos ir variklio pagalvės.
„Beje, dėmesys į gamyklos broką atkreiptas, kai parko teritorijoje vienas autobusas užsidegė, - akcentavo A.Ryžinskaja. - Keletas autobusų buvo užsiliepsnoję ir mieste, veždami keleivius. Laimė, niekas nenukentėjo, bet kas būtų, jei sprogtų tokio autobuso dujų balionas, niekas nekalba!“
Kritiška ne tik autobusų, bet ir troleibusų techninė būklė. Oficialiai teigiama, kad trūksta lėšų atsarginėms detalėms pirkti, todėl troleibusai mėnesiais neremontuojami. „Tik keli iš 45 troleibusų „Solaris“ turi veikiančius kondicionierius. Vieno troleibuso kondicionierius pripildyti freono kainuoja apie 800 litų - čia pirmiausia ir taupoma. Užėjus karščiams šio taupymo vaisius pajus visi keleiviai“, - įspėjo moteris.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“