Vyriausybė atmetė grupės Seimo narių siūlymą Švietimo įstatyme įteisinti galimybę neleisti vaikų į mokyklą, o ugdymo procesą organizuoti namuose. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius Vyriausybės posėdyje remdamasis ekspertų išvadomis pabrėžė, kad vaikų ugdymas namuose negarantuotų ugdymo kokybės ir tai neatitiktų geriausių vaiko interesų.
„Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas, jo 4–asis straipsnis numato, kad tėvai ir kiti vaiko atstovai pagal įstatymą, valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos privalo vadovautis geriausių vaiko interesų prioriteto principu. O pagal šitą Seimo narių teikiamą įstatymo projektą ugdymosi šeimoje parinkimas yra paremtas tik tėvų pageidavimu, išimtinai jų subjektyvia nuomone, neįvertinant vaiko visumos interesų ir jo nuomonės“, – sakė A. Monkevičius.
Pasak jo, kita priežastis, kodėl ministerija siūlo Vyriausybei atmesti Seimo narių siūlymą, yra nenustatytos aiškiai apibrėžtos esminės sąlygos, kurioms esant būtų leidžiama ugdyti vaiką šeimoje, ir nenustatyti jokie reikalavimai tėvams, siekiantiems vaikus ugdyti šeimoje – nei sveikatos, nei išsilavinimo.
„Taip pat neapibrėžti yra nei teisės, nei pareigos, nei priimtų įsipareigojimų atsakyti už ugdymo rezultatus vykdymo priežiūros mechanizmai“, – sakė A. Monkevičius.
Pasak ministro, taip pat nėra apibrėžtas valstybės institucijų – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos ar kitų įstaigų – dalyvavimas procese, t, y. nėra apibrėžta, kokie subjektai ir kokius sprendimus gali priimti tuo atveju, kai vaiko ugdymasis šeimoje neatliepia lūkesčių, neatitinka vaiko teisių apsaugos principų ir kitais atvejais.
Seimas buvo kreipęsis į Vyriausybę, kad ši pateiktų išvadą dėl Seimo narių Eugenijaus Jovaišos, Vytauto Juozapaičio, Dovilės Šakalienės, Kęstučio Smirnovo, Gintaro Steponavičiaus, Edmundo Pupinio ir Arūno Gelūno siūlomo įstatymo projekto, kuriuo siekiama reglamentuoti ugdymąsi šeimoje. Seimo nariai siūlo, kad vaikas, jo tėvams (globėjams) pageidaujant pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas galėtų būti ugdomas šeimoje, su mokykla būtų pasirašoma mokymosi sutartis. Pagal siūlomą projektą prieš sudarydama mokymosi sutartį mokykla turėtų teisę patikrinti ugdymosi šeimoje sąlygas, vaiko žinių lygį pasitelkdama specialistus, mokykla aprūpintų mokomąja medžiaga, konsultuotų, vertintų mokymosi pažangą.