Galingas riaumojimas, iš kelio motociklininkui skubantys pasitraukti automobiliai ir pėstieji - dažnas vaizdelis vidury dienos ne vieno šalies didmiesčio gatvėje ar greitkelyje. Motociklininkai siautėja. Ar yra būdų jiems sutramdyti?
Skraido lyg išprotėję
Nuo ankstyvo pavasario gatvėse kasmet pasirodo vis daugiau ekstremalaus greičio mėgėjų - pavojingiausias dvirates transporto priemones vairuojančių motociklininkų. Jie visiškai nepaiso Kelių eismo taisyklių - skraido lyg išprotėję, pavojingai laviruoja tarp šalia riedančių automobilių, šiurpina vairuotojus ir pėsčiuosius. O kiek eismo nelaimių tokie “ereliai” sukelia, per jas ir patys nukenčia, ir sužaloja ar pražudo drausmingus eismo dalyvius!
Vien paskutinėmis birželio dienomis žuvo du motociklininkai - jauni vaikinai iš Prienų ir Vilniaus rajonų. Ikiteisminiai tyrimai nustatys šių avarijų kaltininkus, tačiau beveik visų motociklininkų didžiausia bėda - kosminis greitis, nutrūktgalviškas neatsargumas, atsakomybės stoka.
Ar įmanoma juos pagauti, priversti laikytis eismo taisyklių?
“Policininkai motociklininkų nubaudžia, ir nemažai, - patikino Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius. - Nebūtinai tuo metu motociklininkas sustabdomas - analizuojami greičio matuoklių rodmenys, tiriami vaizdo kamerų užfiksuoti vaizdai, iš jų pažeidėjus nesunku atsekti. Jie baudžiami lygiai tokiomis pačiomis baudomis kaip ir kiti greičio mėgėjai - kitokių, griežtesnių priemonių nenumatyta.”
Šiurpsta visa Europa
G.Aliksandravičius paneigė, kad pareigūnai į motociklininkų siautėjimą keliuose žiūri pro pirštus.
“Šiuo metu motociklininkų drausminimas pareigūnams yra prioritetinis darbas, - sakė tarnybos viršininkas. - Pamatę dideliu greičiu lekiantį, pavojingus manevrus kelyje išdarinėjantį motociklininką piliečiai turėtų tučtuojau paskambinti bendruoju pagalbos telefonu - garantuoju, kad pareigūnai į signalą iškart reaguos”.
Pasak G.Aliksandravičiaus, motociklininkus galima suskirstyti į dvi grupes. Pirmajai priskiriami sportinių motociklų, o antrajai - įprastos dviratės šios transporto rūšies priemonės savininkai.
“Būtent galingą greitį gebantys pasiekti ir į neatsakingas rankas pakliuvę sportiniai motociklai keliuose yra pavojingiausi, sukelia didžiausią kitų eismo dalyvių šiurpulį, - pabrėžė pareigūnas. - Tačiau efektyvių vaistų, kaip su tokiais piktybiniais pažeidėjais kovoti, kol kas neišrasta. Ne tik Lietuvoje - visoje Europos Sąjungoje ta pati problema. Neseniai vykusioje Europolo konferencijoje apie tai kalbėta. Buvo pasiūlymų, kad pareigūnai keliuose irgi patruliuotų su galingais motociklais, be skiriamųjų ženklų ir uniformų, tačiau tas labai pavojinga. Vieningai prieita prie išvados, kad be paties motociklininko sąmoningumo greitų rezultatų čia vargu ar pavyks pasiekti. O juk per sukeltus eismo įvykius motociklininkai labiausiai ir nukenčia - žūva patys, pražudo keleivius. Mat motociklas yra pati pavojingiausia dviratė transporto priemonė.”
Info
2008 m. sausis - birželis
Eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklas - 100
Per juos žuvo 14 žmonių (iš jų 11 - motociklininkų), 101 - sužeista
2009 m. sausis - birželis
Eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklas - 116
Per juos žuvo 8 žmonės (iš jų 6 - motociklininkai), 130 - sužeista
Nubausta motociklininkų už įvairius pažeidimus: pernai per visus metus - 1324
Šiemet per pusmetį - 551
Motociklų skaičius Lietuvoje
2008 m. gruodžio 31 d. - 32 117
2007 m. gruodžio 31 d. - 27 624
Parengta pagal dienraštį "Vakaro žinios"