respublika.lt

Vairuotoja atsidūrė reanimacijoje - tragedijos autobusų parke reikėjo laukti

(0)
Publikuota: 2017 sausio 13 11:52:29, Sidas AKSOMAITIS, zinios@vakarozinios.lt
×
nuotr. 1 nuotr.
Vairuotoja atsidūrė reanimacijoje - tragedijos autobusų parke reikėjo laukti. Eimanto Chachlovo asociatyvi nuotr.

Užvakar sostinėje įvykusi tragedija, kai atbuline eiga savaime riedėti pradėjęs UAB „Vilniaus viešasis transportas“ maršrutinis autobusas sunkiai sužalojo lauke tuo metu buvusią jo vairuotoją, buvo tik laiko klausimas. Tuo įsitikinę į reanimaciją nublokštos nukentėjusiosios kolegos, vienu balsu tvirtinantys, kad baisią nelaimę greičiausiai nulėmė netvarkinga autobuso techninė būklė.

 

73-iojo maršruto autobuso „Mercedes-Benz“ 36 metų vairuotoja Renata B. Vilkpėdės žiede sunkiai sužalota ankstų rytą, kelios minutės po 7 val. Įkalnėje sustojusio autobuso vairuotoja išlipo ir apėjo transporto priemonę, o tuo metu autobusas netikėtai pradėjo riedėti atbulas ir ją prispaudė prie gale sustojusio autobuso „Solaris“. Išlaisvinta nukentėjusioji skubiai pristatyta į Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę, jai diagnozuotos daugybinės traumos. Reanimacijoje po operacijos gydomos moters būklė ir praėjus parai po sužalojimų vertinta kaip labai sunki. Sostinės policija ikiteisminio tyrimo dėl šios nelaimės dar nepradėjo. Klausimas, ar pradėti tyrimą, bus sprendžiamas išanalizavus visas įvykio aplinkybes.

Nukentėjusiosios kolegų žiniomis, į Vilkpėdės žiedą ryte atvykusi vairuotoja prie autobuso variklio skyriaus nuėjo prieš tai užtraukusi rankinio stabdžio svirtį.

„Galbūt ji norėjo patikrinti tepalų lygį, įvertinti, ar viskas gerai, - svarstė vienas Renatos B. kolega. - Dažnai būna, kad teka arba dyzelinas, arba aušinimo skystis, arba tepalai. Todėl vairuotojams nuolat reikia įvertinti situaciją, kad užbėgtų galimam gaisrui ar kitai nelaimei už akių. Ir šis autobusas prieš kelis mėnesius buvo užsidegęs.“

Kodėl atsilaisvino rankinio stabdžio svirtis? „Vakaro žinių“ kalbintų UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojų manymu, nelaimei įtakos galėjo turėti netvarkingi rankiniai stabdžiai. Esą dėl šių stabdžių mechanikams prieš nelaimę skundėsi kitas vairuotojas, vairavęs tą patį autobusą.

„Jei gedimas nebuvo pašalintas, autobusas išvis neturėjo būti išleistas į reisą,  - sakė „Vakaro žinioms“ pašnekovai. - Ir kas kaltas dėl įvykusios nelaimės? Vairuotoja, kuri nepadėjo po ratais atramos, ar parkas, galbūt nesutvarkęs autobuso rankinių stabdžių?“

Panorusių likti neįvardytų vairuotojų įsitikinimu, pagal techninius reikalavimus dėl įvairių gedimų į miesto gatves išvažiuoti esą negalėtų bent 90 proc. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Viršuliškių transporto departamento autobusų.

Pasak vairuotojų, daugiau nei pusė Viršuliškių transporto departamento autobusų yra kaip iš ledynmečio (važiuojama ir prieš 32 metus pagamintais autobusais) - vairuotojo kabinoje oro temperatūra turi būti ne mažesnė kaip 16 laipsnių šilumos, tačiau dirbti tenka ir esant nulinei temperatūrai, nes šildymas visiškai neveikia. Klausimą dėl nežmoniškų darbo sąlygų vairuotojai teigė keliantys nuolat. Ir kas iš to? „Grįžti po reiso, paraiškoje užrašai, kad neveikia šildymas, - pasakojo vairuotojai. - Autobusas neva patikrinamas ir sutvarkomas, bet kitą dieną ir vėl tas pats. Labai daug vairuotojų yra garbaus amžiaus, bijo prarasti darbo vietą ir dirba toliau.“


Rasa Norkienė, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ komunikacijos vadovė:

Dėl rankinio stabdžio gedimo šiame autobuse mechanikai buvo informuoti sausio 9 d. Dirbtuvėse yra žyma, kad kitą dieną stabdžiai jau buvo suremontuoti. Sausio 10 d. tuo autobusu važiavęs kitas vairuotojas po darbo jokių pastabų dėl techninės autobuso būklės mechanikams neperdavė. Sausio 11 d. įvykusią nelaimę galėjo nulemti tai, kad užtraukus rankinio stabdžio svirtį, po ratais nebuvo padėta atrama. Ištirti nelaimės priežastis sudaryta speciali komisija. Ji aiškinsis ir tai, ar stabdžio svirtis negalėjo atsilaisvinti dėl to, kad nebuvo užtraukta iki galo. Techniškai netvarkingi autobusai tikrai neišleidžiami į gatves - jei kas nutinka kelyje, autobusas tiesiog sustoja ir būna grąžinamas atgal į parką.

Atskiras klausimas - autobusų parko amžius, jo būklė. Jei visų autobusų amžiaus vidurkis yra 15,5 metų, tai reiškia, kad tarp jų yra ir senesnių. 60 proc. autobusų yra daugiau nei 16 metų. Todėl 150 naujų autobusų miestui šiandien yra būtinybė. Trečiadienį posėdžiavusi Vilniaus miesto taryba davė leidimą juos pirkti, tad dabar bus skelbiamas viešasis konkursas. Viliamasi, kad nauji autobusai į Vilniaus gatves išvažiuos jau šį rudenį.

Parengta pagal  dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek dienų kitą savaitę (gruodžio 23-29 d.) dirbsite?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate I.Šimonytės Vyriausybės darbą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+1 +5 C

+1 +6 C

-3 +3 C

+1 +4 C

0 +4 C

-3 +3 C

0-8 m/s

0-4 m/s

0-2 m/s