“Orlen Lietuva” tvirtina, kad jau iki spalio pabaigos pavyks susitarti su valstybės valdoma “Klaipėdos nafta” dėl naujų šviesiųjų ir tamsiųjų naftos produktų tarifo. Po liepą Lenkijos koncerno atstovų sukelto skandalo derybos aklavietėje neatsidūrė. Net priešingai. Naftos perdirbėjai neslepia vilčių, kad jos tikrai pasiseks ir jiems pavyks išsikovoti gerokai palankesnius krovos įkainius, nei buvo iki šiol.
Skandalas derybų nenutraukė
“Respublika” rašė, kad šių metų liepos mėnesį vykęs naftos perdirbimo bendrovės “Orlen Lietuva” ir valstybės kontroliuojamos įmonės “Klaipėdos nafta” atstovų susitikimas baigėsi, švelniai tariant, labai netikėtai.
Lietuviams nesutikus su mažesniu nei dabar taikomas šviesiųjų ir tamsiųjų naftos produktų tarifu, “Orlen Lietuvos” derybininkai demonstratyviai paliko derybų salę.
Tačiau šis akibrokštas derybų dėl sutartyje numatyto tarifo nesužlugdė.
“Mūsų bendrovės specialistai ir logistikos direktoriai reguliariai bendrauja su “Klaipėdos naftos” atstovais. Darbas tikrai vyksta”, - patikino “Orlen Lietuvos” atstovas spaudai Jacekas Janas Komaras.
Tikisi naudos
J.J.Komaras neslepia, kad naftos perdirbėjai turį vienintelį tikslą - išsikovoti gerokai palankesnį tarifą, nei yra iki šiol. Kaip pavyzdys minimi Talino ir Rygos uostai, kuriuose jie neva moka mažiau nei Lietuvoje.
Bet tai įmanoma tik sutikus “Klaipėdos naftai” pakeisti pačią sutartį, nes galiojanti tokios galimybės nenumato.
Penkis pastaruosius metus Lenkijos naftos gigantui “PKN Orlen” priklausanti Mažeikiuose esanti gamykla mokėjo kiekvienais metais vis daugiau - nuo 10,4 iki 13,62 lito už toną.
Dabar jos derybininkai reikalauja šį tarifą sumažinti labai ryškiai - net iki 8 litų už toną.
Sutartyje numatyta galimybė kiekvienais metais derėtis dėl krovos tarifo. Tačiau iki šiol tai buvo tik formalumas. Pagal sutartį prie ankstesnės kainos buvo pridedama pusė pernykštės infliacijos, bet ne daugiau nei 5 procentai.
Praėjusiais metais mūsų šalyje užfiksuota 1,3 procento infliacija, tad krovos kaina kitais metais turėjo padidėti 0,65 proc. - iki 13,7 lito už toną.
Tad nenuostabu, kad šiemet “Orlen Lietuva” apsisprendė elgtis priešingai ir laikosi kategoriškos pozicijos. Teigiama, kad pagrindinis to tikslas - Lenkijos koncerno “PKN Orlen” siekis bet kokiomis priemonėmis padidinti pelningumą. Ir, neatmetama galimybė, patrauklumą potencialiems “Orlen Lietuvos” pirkėjams.
Lietuviai nekalbūs
Vykstančias derybas su lenkais Lietuvos pusė komentuoja labai šykščiai. Tačiau šių metų gegužę naujuoju “Klaipėdos naftos” generaliniu direktoriumi tapęs Rokas Masiulis ne kartą yra pareiškęs, kad nusileisti dėl naujų krovos įkainių nesiruošia.
Tuo labiau kad “Orlen Lietuva” ir taip turi išsiderėjusi gerokai geresnes sąlygas nei kiti “Klaipėdos naftos” paslaugomis besinaudojantys naftos produktų tiekėjai.
Parengta pagal dienraštį "Respublika"