Dėl pasauliui nerimą keliančios situacijos Ukrainoje ir Rusijos agresijos keičiasi ir įvairių Lietuvos verslo šakų situacija. Kai kurie yra priversti ieškoti naujų rinkų, o kai kurie jau mato klientų kritinį požiūrį į bendradarbiavimą su Rusija ir atsigręžia į lietuvišką produkciją.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius patikino, kad dėl susiklosčiusios konfliktinės situacijos mūsiškių vežėjų planai tikrai pasikeitė.
„Ukrainos kryptis mūsų srityje buvo nedidelė. Žinoma, šią sritį praradome, tačiau tai nėra taip žymu. Mus daugiau paveikė ir, manau, ateityje dar nemažai paveiks, santykiai su Rusija. Pirmiausia ekonominė situacija Rusijoje šiuo metu tikrai yra įtempta, tai jaučia ir mūsų vežėjai. Šioje šalyje užimama rinka traukiasi, mes tai juntame“, - sakė A.Kondrusevičius.
„Linavos“ prezidentas patikino, kad tokių įvykių akivaizdoje visada ieškoma naujų krypčių ir apie tai galvojama.
„Jau žinome, kas galėtų tapti alternatyva Rusijai, tačiau tai nėra taip paprasta - mūsų surastos kryptys yra už Rusijos ribų, ir ši šalis bet kokiu atveju taptų tranzitine teritorija, todėl reikalus šioje šalyje spręsti vis tiek reikės“, - teigė „Linavos“ vadovas.
AB „Rokiškio sūris“ valdybos pirmininkas Dalius Trumpa taip pat patikino, kad lietuviški pieno gamintojai Ukrainoje turėjo tik labai nedidelę rinkos dalį, todėl didelės netekties pajusti neteko.
Kiek kitas dalykas yra Rusija - nors šių metų pradžioje buvo atšaukti įvairūs draudimai įvežti lietuviškus pieno produktus į Rusiją, rinkos dalis šioje šalyje nebeliko tokia pati, kaip iki tol.
„Kai grįžome, viskas negrįžo į tą patį lygį, mat mūsų ilgai nebuvo ir rinkos dalį užėmė kiti dalyviai“, - sakė D.Trumpa.
Jo teigimu, tokiu atveju tenka ieškoti naujų rinkų, plėsti eksportą į tas šalis, kuriose įdirbis jau yra.
UAB „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė tvirtino, kad dėl įvykių Ukrainoje keičiasi ir Lietuvos vartotojų įpročiai.
„Turime tokių duomenų ir matome, kad rusiškų produktų paklausa mažėja. Paklausa yra sumažėjusi nuo kelių iki keliasdešimties procentų priklausomai nuo produkto. Manome, kad dalis žmonių, nepirkdami produktų iš Rusijos, išreiškia savo nepalankią nuomonę Rusijos ir jos agresyvios politikos Ukrainoje atžvilgiu. Tačiau rusiškų produktų mažiau parduodame ir dėl to, kad ir patys didesnį dėmesį skiriame lietuviškai produkcijai, norime parodyti pirkėjams, kad tikrai yra iš ko rinktis, ir, žinoma, palaikyti Lietuvos gamintojus“, - aiškino R.Saulytė.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“