Prieš keliasdešimt metų Kauno rotušės požemiuose įsikūrusiame Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus padalinyje - Keramikos muziejuje - praėjusį savaitgalį atidaryta paroda „Terra humana".
Joje eksponuojamos jaunosios kartos fotomenininkės bei kino operatorės Kristinos Sereikaitės fotografijos ir teatro režisieriaus, aktoriaus, dailininko Beno Šarkos videodarbas. Kartu pristatomas įspūdingas archeologų radinys - antikinių skulptūrų kolekcijos likučiai iš Kauno senamiesčio. Plačioji visuomenė pirmą kartą gavo progą apžiūrėti šį radinį iš arčiau.
Parodos rengėjai intriguoja žiūrovus, teigdami, kad joje „susisieja medijų ir epochų sluoksniai: mįslingos antikinių marmuro skulptūrų nuolaužos, ekstremalus B. Šarkos videokūrinys ir K. Sereikaitės fotografijos. Stiprūs reginiai - sustingusi marmuro oda, įtampoje virpantys raumenys, molis, apglėbiantis kūną, - provokuoja galvoti žemės ir kūno, nykimo ir išlikimo kryptimis".
K. Sereikaitė, (g. 1980) - menininkė, kurios kūryba patraukia emociniu subjektyvizmu, jausmingumu. Jos fotografinių atvaizdų ciklai išsiskiria kinematografine kokybe, kinui būdingu sapno erdvės pojūčiu. Serija „Terra humana" (2011) skirta žmogaus santykiui su viena iš gamtos stichijų - žeme.
B. Šarka (g. 1963) - teatro avangardistas, vienas įdomesnių netradicinių Lietuvos menininkų ir mąstytojų. Jo performansai paremti pirmapradžiais gamtos bei žmogaus dialogais, susivienijimo ir sugrįžimo simboliais. Judesio spektakliai vyksta apleistuose namuose, gatvėse, kiemuose, pajūryje. Ekstremalumas ir reali, ne sceninė rizika itin būdinga B. Šarkos kūrybai. Parodoje demonstruojamas autoriaus videokūrinys „Nei pradžios, anei galo".
Archeologinėje parodos dalyje - marmurinės skulptūrų dalys, rastos 1984 m. archeologinių tyrimų metu Kauno senamiestyje. Tai, anot specialistų, - sensacingas radinys, unikalus Lietuvos miestų archeologijos atvejis, kitur panašaus pobūdžio radinių ligi šiol nežinoma. Manoma, kad skulptūrų nuolaužos yra iš XVII a. pirmos pusės šiame sklype įsikūrusių asmenų meno kūrinių rinkinio. Tik neaišku, ar šie skulptūrinių biustų fragmentai iš tiesų yra antikiniai, ar tai puikios XVI a. Italijos meistrų kopijos.