Vairuotojai Vilniaus gatvėse piko metu sugadina ne vieną nervų ląstelę ir klausia, kada Vilniaus savivaldybė susirūpins spūsčių mažinimu. Aiškėja, kad rūpintis iš esmės - neketinama. Prioritetas važinėjantiems dviračiais, paspirtukais ir viešuoju transportu.
- Kas daroma, kad spūsčių Vilniaus mieste mažėtų? - „Vakaro žinios“ paklausė Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo KAMAIČIO.
- Infrastruktūros vystymas, Vilniaus miesto gatvių tinklo tankinimas, pavyzdžiui, vyksta Šiaurinės gatvės projektavimo ir planavimo darbai. Ten vystytas ir nebaigtas vystyti gatvių tinklas. Siekiama, kad transporto srautai iš vieno rajono į kitą judėtų ne pagalbinėmis gatvėmis, o pagrindinėmis ir magistralėmis.
Analizė vykdoma periodiškai, žiūrimi transporto srautai, įskaitant ir lyginamuosius. Informacija dedama į šviesoforų valdymo tinklalapį šviesoforai.lt.
Kitas dalykas, namų darbai artėjant rudeniui pradedami vasaros laikotarpiu. Šviesoforų valdymo centras peržiūri ir koreguoja šviesoforinių postų darbo režimus. Kreipiamas dėmesys į vadinamųjų žalių koridorių šviesoforus, pritaikoma būtent rudenį išaugusiems transporto srautams. Toliau kreipiamas dėmesys į viešąjį transportą, į transporto skaičių ir grafikus.
- Viskas, ką išvardijote, yra daroma, tačiau tai problemos neišsprendžia. Kai kuriose sankryžose mašinų srautai tik didėja.
- Vairuotojų, keleivių gyvenamoji vieta keičiasi, pastebima, kad miesto periferijoje vystomos nemažos gyvenamosios paskirties teritorijos, o mokyklos, darbovietės lieka tos pačios, taigi tenka važiuoti atstumus, kad jas pasiektų. Sunku prognozuoti, kas bus kitais metais, kurios sankryžos „įšoks“ į penketuką.
- Mūsų skaitytojas sako kasryt spūstyse Narbuto g. praleidžiantis valandą. Ką konkrečiai daro savivaldybė?
- Lengvojo automobilio vairuotojui pasakyti, jog planuosime ir platinsime gatves, kad tik jis greičiau važiuotų, tai tokio tikslo savivaldybė neturi. Piramidės viršuje yra pėsčiasis, dviratininkai, viešasis transportas, apatinėje grandyje - lengvasis automobilis.
Šiais metais iš Pilaitės prospekto įrengta papildoma dviračių tako atkarpa, planuojama ją pratęsti ir Narbuto g. Yra viešojo transporto maršrutai tobulinami. Ne lengvuoju automobiliu, o kitais būdais Vilniaus miesto gyventojas galėtų keliauti greičiau ir patogiau.
- Savivaldybės tikslas - vairuotojus persodinti į troleibusus ir ant dviračių? Vairuotojai neturi tikėtis, kad savivaldybė padarys dėl jų kažką?
- Atsakant į klausimą, ar savivaldybė planuotų kur nors įrengti papildomą juostą automobiliams, ar viešajam transportui, tai būtų antras variantas. Judėti galima paspirtukais, dviračiais, viešuoju transportu.