Seimo Antikorupcijos komisija prašo Seimo Etikos ir procedūrų komisijos pateikti išaiškinimą dėl Seimo narių teisės naudotis kitų institucijų darbuotojų pagalba rengiant įstatymų projektus.
Tai nutarė Seimo Antikorupcijos komisijos darbo grupė, kuri nagrinėjo Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdymo įstatymo projekto rengimo aplinkybes.
„Projektas Seime registruotas Seimo narių Lauro Stacevičiaus ir Kęstučio Mažeikos vardu, tačiau, kaip paaiškėjo, jį rengė Aplinkos ministerijos darbuotojai. Posėdyje buvo teikiami paaiškinimai, kad, siekiant išvengti ilgesnio projekto nuostatų derinimo su atsakingomis institucijomis proceso, buvo bendradarbiaujama su Seimo nariais, kurie ministerijos darbuotojų parengtą įstatymo projektą tiesiogiai užregistravo Seime“, – sako Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkas Ričardas Juška.
Todėl Seimo Antikorupcijos komisija nusprendė prašyti Seimo Etikos ir procedūrų komisijos išaiškinimo, ar atitinka etikos reikalavimus Seimo nario prašymas kitai institucijai parengti įstatymo projektą; taip pat dėl įstatymo projekto registravimo Seimo nario vardu, nors projektą rengė Vyriausybės institucija, atitikties etikai ir nustatytai tvarkai.
Komisija atkreipė dėmesį, kad nėra aiškaus teisinio reglamentavimo atvejų, kai politikai kreipiasi į Vyriausybės instituciją dėl įstatymų projektų parengimo ar kitokios pagalbos suteikimo. Vyriausybės bus prašoma įvertinti esamą situaciją ir priimti sprendimą dėl pagalbos rengiant įstatymų projektus reglamentavimo.
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto narys „valstietis“ Laurynas Stacevičius ir „valstiečiams“ atstovaujantis aplinkos ministras parlamentaras Kęstutis Mažeika įregistravo Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdymo įstatymo projektą, primena ELTA.
Kaip sakoma dokumento aiškinamajame rašte, Seimo nario L. Stacevičiaus ir Aplinkos ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo politikos grupės parengto Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdymo įstatymo projekto tikslas – viename įstatyme įtvirtinti daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdymo, naudojimo, priežiūros, remonto, atnaujinimo ir disponavimo jais principus.
Įstatymo projekto nuostatas siūloma taikyti daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams, bendrijų pirmininkams ir jų nariams, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotiems asmenims, jungtinės veiklos sutarties partneriams, administratoriams ir savivaldybių vykdomosioms institucijoms.
Jeigu Seimas priimtų naują įstatymą, Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymas būtų pripažintas netekusiu galios.
Kartu su Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdymo įstatymo projektu teikiami ir lydimieji dokumentai – Civilinio kodekso ir Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo pataisos.