respublika.lt
 

L.Jokužis: mokestis seniems ir taršiems automobiliams – privalomas (10)

2019 spalio mėn. 11 d. 08:41:12
Malvina Baužytė, Elta

Automobilių taršos mokestis skirtas išvalyti senus taršius automobilius iš Lietuvos kelių, tačiau per naktį vairuotojai į elektromobilius nepersės, sako Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.

×
nuotr. 1 nuotr.
Automobilių taršos mokestis skirtas išvalyti senus taršius automobilius iš Lietuvos kelių. Pexels nuotr.

 

„Manau, kad šiandien pagrindinė problema Lietuvoje yra seni taršūs automobiliai, kurie iš gamyklos buvo europinio standarto ar senesni, o lietuviai mėgsta juos pataisyti ir patobulinti: išimti katalizatorių, filtrus, perprogramuoti variklį, kad jis mažiau kuro „valgytų“ ir geriau trauktų. Tokių automobilių tarša išauga nuo 5 iki kokių 100 kartų“, – Eltai sakė L. Jokužis.

Dėl šios priežasties mokesčiai, skirti taršiems automobiliams, yra privalomi.

„Mokesčių uždėjimas taršiems automobiliams yra labai gerai, visgi į elektromobilius per naktį visi nepersės, o ir persėdant į elektromobilį atsiranda kiti iššūkiai: įkrovimo struktūra, tinklo balansavimas ir jo įkrova“, – pridūrė jis.

Pasak L. Jokužio, lyginant su kitomis šalimis, šiuo metu elektromobilių situacija Lietuvoje yra liūdna, todėl perkant naują elektromobilį net PVM lengvata svariai neprisidėtų prie skatinimo naudotis elektromobiliais.

„Kitose šalyse yra taikomos nedidelės subsidijos, pavyzdžiui, 5 tūkst. eurų, bet tai jau skatina (įsigyti elektromobilį. – ELTA). Paprastai elektromobilis neatsiperka per 5-7 metus, negana to, jį dar ir eksploatuoti turi kiek sudėtingiau, (…) daug kas priklauso ir nuo įkrovimo infrastruktūros. Tad žmogus visa tai įvertina ir pasižiūri, kad gal visgi geriau tą dyzelinį automobilį pasiimt – ir pigiau, ir mokesčių nėra didelių“, – Eltai teigė L. Jokužis.

Kaip pavyzdį jis pateikė Norvegiją, kurioje taikomi labai dideli (iki 180 proc. taršaus automobilio kainos) mokesčiai dyzeliniams ir benzininiams automobiliams, o elektromobilius pigiau pirkti, eksploatuoti ir jie sudaro 60 proc. parduodamų automobilių.

„Lietuvoje, turint tokias sąlygas, iš 11 tūkst. nuperkamų automobilių kokie 6,5-7 tūkst. būtų elektromobiliai. Čia atsispindi valstybės požiūris“, – sakė Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas.

Primename, kad spalio 3 d. Aplinkos ministerija skelbė parengusi Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuris numato mokestį už transporto priemonių (TP) keliamą taršą. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (10)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • DIDĖS: Valstybės reguliavimo tarnyba (VERT) penktadienį patvirtino gamtinių dujų skirstymo kainas, kurios bus taikomos nuo 2020 metų; pranešama, kad vidutiniškai skirstymo kaina kils 4 proc.
  • IŠAUGO: penktadienį Irane įsigaliojo šalies vyriausybės potvarkis dvigubai padidinti benzino kainas – dabar litras kainuoja 0,16 euro.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Ar jūsų šeimoje yra dirbančių užsienyje?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip manote, ar Lietuvoje ne per anksti pradedamas kalėdinis laikotarpis?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+5 +7 C

+5 +6 C

 

+7 +9 C

+7 +8 C

+8 +9 C

 

 +10 +12 C

0-4 m/s

0-5 m/s

 

0-5 m/s