Rusijai įsiveržus į Ukrainą, Lietuvoje pasigirdo raginimai uždrausti viską, kas rusiška, įskaitant rusišką kultūrą. Iš aukštų tribūnų buvo teigiama, kad „rusai kultūros neturi" arba „naudoja ją propagandai".
Ta intencija buvo keičiami muziejų ir teatrų pavadinimai, „chaltūros", kaip kad jį vis dažniau vadina visuomenė, ministras Simonas Kairys užsimojo cenzūruoti net pastarųjų repertuarus, kad, neduokdie, neprasprūstų kas netinkamo ir „potencialiai pavojingo". Jis taip pat akcentavo, kad šiuo metu (suprask, kol vyksta karas) kalbėti apie tolimesnį bendradarbiavimą su Rusijos meno atstovais būtų naivu.
Ir kaip džiaugėsi edukuoti pažangiečiai, kai EK išaiškino, jog Lietuvoje ir kitose ES šalyse negali būti rusišką registraciją turinčių automobilių, o iš Rusijos piliečių gali būti atimta nemažai asmeninių daiktų, pradedant mobiliaisiais telefonais ir baigiant... tualetiniu popieriumi. Kitaip sakant, rusams buvo užsimota smogti labai plačiu frontu.
Nepaisant to, lapkričio 6 d. Vilniuje koncertavo grupė „Nogu Svelo", o kitų metų kovą į Lietuvą su programa žada užsukti komikas Maksimas Galkinas.
Tai jeigu Lietuva, kaip siūlė „chaltūros" ministras, rusų kultūrai įvedė „karantiną", kodėl vyksta rusų atlikėjų pasirodymai? Ir jeigu Rusijos piliečiai negali turėti asmeninių daiktų, tai kaip buvo su muzikantais ir kaip bus su humoristu? Viskas bus konfiskuota?
Nesupraskite ne taip. Aš dar pernai vasarą kalbinau „Nogu Svelo" lyderį Maksimą Pokrovskį apie jo požiūrį į Maskvos politiką ir situaciją Ukrainoje. Taip pat neturiu nieko prieš kitų tautų kultūras. Tik man keista - jeigu ministras ir pažangiečiai teigia, kad blogi ir atsakingi už karą yra visi rusai, įskaitant net kadaise mirusius kompozitorius, tai kodėl kai kuriems iš jų daromos išimtys?
Ar čia reikia suprasti, kad atlikėjus pakvietusios įmonės bus nubaustos, o pažangiečiai surengs naują klūpėjimo ar albumų deginimo akciją? Nes jeigu ne, tai kam reikėjo viso ankstesnio cirko ir kiek jis dar bus tęsiamas?