Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už jos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos priežastys. Automobilių duomenų įmonė „carVertical" atliko tyrimą, kurio metu nustatė vidutinę populiariausių automobilių markių ridą Lietuvoje.
Daugiau nuriedėję - nepatikimesni
Nors transporto priemonė su didele rida ir kainuoja mažiau, neretai sutaupyta suma išleidžiama remontams. Dalis tokio automobilio komponentų gali būti smarkiau susidėvėję ir tai didina gedimų atsiradimo tikimybę.
Rida yra daug apie automobilio būklę ir vertę pasakantis faktorius, tačiau odometro parodymai naudotų automobilių rinkose klastojami, taip dirbtinai išpučiant transporto priemonių kainą. Ši problema ir sukuria nesąžiningos konkurencijos aplinką.
„Automobilio su didesne nei deklaruojama rida eksploatavimas - tarsi tam tikra loterija. Sunku prognozuoti, kada kas nors suges. Transporto priemonės su originalia rida yra vertingesnės nei tos, kurių odometro rodmenys buvo sumažinti. Tokie automobiliai dažniausiai rinkoje tampa nebepatrauklūs ir parduoti juos būna sunku", - sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical" komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Kodėl kai kurių automobilių rida didesnė?
Didžiausią vidutinę ridą tarp 2008 m. pagamintų ir „carVertical" platformoje Lietuvoje tikrintų automobilių markių turėjo „Volvo" (277 446 km). Toliau rikiuojasi kita šalies vairuotojų vertinama markė - „Audi" (262 373 km) ir „Škoda" (256 625 km).
Tarp 10 metų senumo transporto priemonių didžiausia užfiksuota „Škoda" markės automobilių rida - vidutiniškai 229 454 km. 200 tūkst. kilometrų ribą taip pat perkopia „Volvo" (208 957 km) ir „Audi" (201 301 km). „Škoda" pirmauja ir tarp 2018 m. pagamintų automobilių - 154 628 km. Iš karto už šio Čekijos gamintojo modelių - „Opel" su 151 722 km ir „Renault" - 140 703 km.
Aukštesnės klasės automobiliai itin populiarūs šalyse su išvystyta greitkelių infrastruktūra. Tokiose valstybėse, kaip Vokietija, vairuotojai įpratę kasdien keliauti ilgus atstumus. Jie neretai renkasi ilgoms kelionėms pritaikytus automobilius, kaip „Škoda", „Volkswagen" ar prabangesni „Audi", „BMW", „Mercedes-Benz" bei švediški „Volvo". Prabangesni modeliai gali vairuotojams pasiūlyti daugiau komforto ir tai daro didelę įtaką, renkantis transporto priemonę, kurioje bus praleidžiama didelė laiko dalis.
Mažesnė rida - didesnė kaina
Tarp 2008 m. pagamintų automobilių mažiausią vidutinę ridą turėjo „Peugeot" - 190 001 km, „Nissan" - 194 146 km ir „Toyota" - 204 202 km. Lyderių trijulė nebesikartoja tarp 2013 m. pagamintų transporto priemonių. Pirmoje vietoje - „Nissan" (133 510 km), antroje - „Renault" (158 261 km), o trečioje - „Citroen" (160 026 km).
Tarp 5 metų senumo automobilių mažiausią ridą turėjo „Mazda" - 44 818 km, „Nissan" - 49 965 km ir „BMW" - 75 221 km.
Jei vairuojamo automobilio rida stipriai viršija vidutinę tos markės transporto priemonių ridą, vairuotojai galėtų apsvarstyti automobilio pardavimą. Labai daug nuvažiavę modeliai dažnai savininkams kelia daugiau rūpesčių nei naudos - net ir neturint galimybių įsigyti keliais metais naujesnio ar mažesnę ridą turinčio tokio paties modelio, „carVertical" ekspertai siūlo apsvarstyti alternatyvių modelių pirkimą, jeigu tai ilgalaikėje perspektyvoje padėtų reikšmingai sumažinti išlaidas.