Kovo 27-ąją, Tarptautinę teatro dieną, Klaipėdos dramos teatre surengtoje šventėje už geriausius sezono darbus buvo pagerbti ir apdovanoti teatro menininkai.
Padėkos premija už viso gyvenimo kūrybą skirta iškiliam teatro ir kino aktoriui Regimantui Adomaičiui, sukūrusiam daugiau kaip 50 vaidmenų teatre ir tiek pat kine. Kitas tradicija tapęs apdovanojimas - Boriso Dauguviečio auskaras, skiriamas už originalią ir novatorišką kūrybą, - šiemet atiteko šokėjams Airidai Gudaitei ir Laurynui Žakevičiui.
Kitiems laureatams įteikti „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimai. O tų kryžių užderėjo itin gausiai - net 16.
Geriausias sezono režisierius - Giunteris Kremeris (Gunter Kramer) iš Vokietijos, pelnęs „Auksinį scenos kryžių“ už Džuzepės Verdžio (Giuseppe Verdi) operos „Don Karlas“ pastatymą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT).
Geriausia sezono pagrindinio vaidmens dramos aktore pripažinta Jevgenija Gladij už Varvaros Samsikovos vaidmenį spektaklyje „Ledas“ (Lietuvos rusų dramos teatras, LRDT), o už pagrindinį vyro - Rotmistro Augusto - vaidmenį Klaipėdos dramos teatro spektaklyje „Tėvas“ „Auksiniu scenos kryžiumi“ įvertintas Darius Meškauskas.
Už nepagrindinį dramos aktorės vaidmenį apdovanota jauna aktorė Karolina Kontenytė. „Auksiniu scenos kryžiumi“ ji įvertinta už Bertos, Rotmistro dukters, vaidmenį spektaklyje „Tėvas“. Geriausias nepagrindinio vaidmens dramos aktorius - Arūnas Sakalauskas. Jis apdovanotas už Janio vaidmenį spektaklyje „Gyvūnas (Ku kū)“ ir Kreonto spektaklyje „Oidipo mitas. Tėbų trilogija“, kurie sukurti Lietuvos nacionaliniame dramos teatre (LNDT).
Geriausias scenografas - Herbertas Šeferis (Herbert Schafer, Vokietija), jis „Auksiniu scenos kryžiumi“ įvertintas už Dž.Verdžio operos „Don Karlas“ scenografiją (LNOBT).
Šviesų dailininkas / vaizdo projekcijų kūrėjas Rimas Sakalauskas įvertintas už vaizdo projekcijas spektakliams „Apreiškimas Marijai“, „Oidipo mitas. Tėbų trilogija“ (LNDT) ir „Septyni fariziejaus Sauliaus penktadieniai“ (LRDT).
Geriausia sezono muzikos spektakliui kūrėja - Rita Mačiliūnaitė, įvertinta už muziką spektakliams „Septyni fariziejaus Sauliaus penktadieniai“ ir „Kodas: Hamlet“ (LRDT).
Nominacijoje „Operos menas“ nepralenkiama buvo operos solistė Eglė Šidlauskaitė, įvertinta už Eboli vaidmenį operoje „Don Karlas“, o nominacijoje „Baleto menas“ - baleto artistė Kristina Gudžiūnaitė už Kitri vaidmenį balete „Don Kichotas“ ir Džuljetos vaidmenį balete „Romeo ir Džuljeta“ (LNOBT).
Už šokio meną „Auksinį scenos kryžių“ pelnė vizualaus šokio spektaklio „Žaidimas baigtas“ kūrybinė grupė (urbanistinio šokio teatras „Low Air“).
Šokėja Goda Laurinavičiūtė apdovanota už Melancholijos vaidmenį šokio spektaklyje „Melancholijos bokštai“ (šokio teatras „Airos“).
„Auksinį scenos kryžių“ už teatrą vaikams pelnė spektaklio „Kaulinis senis ant geležinio kalno“ pagal Jono Basanavičiaus užrašytą lietuvių liaudies pasaką ir Birutės Žilytės iliustracijas kūrybinė grupė (LNDT).
Nominacijos „Teatras +“ grupėje įvertinta spektaklio-žaidimo „Kodas: Hamlet“ Viljamo Šekspyro (William Shakespeare) tragedijos motyvais kūrybinė grupė (LRDT).
Nominacijoje „Debiutas / Jaunasis menininkas“ nepralenkiama buvo aktorė Greta Petrovskytė. „Auksiniu scenos kryžiumi“ ji apdovanota už Greis vaidmenį spektaklyje „Apvalytieji“ ir jaunosios sesers vaidmenį spektaklyje „Vestuvės“ (OKT/Vilniaus miesto teatras), taip pat merginos vaidmenį spektaklyje „Neišmoktos pamokos“ (Menų spaustuvės programa „Atvira erdvė ‘16“).
Teatralai paruošė ir siurprizą - prizą „Metų aistra“, skirtą teatro kritikams. Šis prizas - mažutis balto autobusiuko modelis - atiteko Audronei Girdzijauskaitei. Už ką? Galbūt už tai, kad tiesiai pasakė, jog labai daug prastų spektaklių veržiasi į „Auksinių scenos kryžių“ nominacijas, o jie, teatro kritikai, darda po visą Lietuvą baltuoju Kultūros ministerijos autobusiuku tų spektaklių žiūrėti ir vertinti.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“