Vilniaus miesto tarybai pristatyto rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste įkainių didinimo tikslas yra paskatinti žmones rinktis alternatyvias keliavimo į senamiestį priemones, teigia savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
„Natūralu, kad bus iššūkių, bet tikslas yra, kad žmonės rinktųsi alternatyvias priemones. Turime visgi UNESCO saugomą senamiestį, o transportas yra viena pagrindinių priežasčių ir grėsmių senamiesčiui. (...) Būtent tarša tiek oro, tiek garso, tiek kitų dalelių turi poveikį senamiesčiui“, – trečiadienį žurnalistams kalbėjo A. Bužinskas.
„Mes labai norime, kad Vilnius taptų 15 minučių miestas, kai aplinkui tavo gyvenamą teritoriją būtų visos reikiamos paslaugos ir nebūtinai visiems reikėtų iš Pilaitės važiuoti į miesto centrą tų paslaugų gauti“, – pridūrė jis.
A. Bužinskas tikino, kad siūlomi nauji parkavimo įkainiai yra žemi, lyginant su kitomis Vakarų Europos sostinėmis, kurios parkavimo kainą nustato atsižvelgdamos į kelionės kaštus važiuojant taksi.
„Šiaip Vakarų Europos sostinėse parkavimo kaina dažniausiai skaičiuojama taip, kad su taksi automobiliu atvažiuoti ir išvažiuoti į miesto centrą būtų pigiau nei pastatyti savo automobilį. Pas mus toli gražu taip nėra ir nebūtinai tuo keliu eisime, bet parkavimas, lyginant su likusiomis sostinėmis dar yra vienas pigiausių, netgi po pabrangimo“, – aiškino jis.
Anot jo, Vilnius pasirinko nekelti parkavimo įkainių drastiškai atsižvelgdamas į tai, kad viešasis transportas mieste nėra pakankamai išvystytas. Visgi jis tikisi, kad nuo 2027 metų susisiekimas tarp miegamųjų rajonų ir senamiesčio viešuoju transportu kokybe prilygs kelionei automobiliu.
„Tas pabrangimas dėl to ir nuosaikus, nes miestas visų alternatyvų kaip patogiai atkeliauti kitais transporto būdais nepasiūlo, bet nuo 2027 metų, kai mes tikimės, jog dauguma autobusų bus elektriniai, bus smarkiai paspartintas viešojo transporto eismas iš miegamųjų rajonų iki miesto centro“, – teigė A. Bužinskas.
Savivaldybės administracijos vadovas taip pat sureagavo į kritiką dėl parkavimo vietų trūkumo mieste. Jo teigimu, kad miestas sieks gerinti automobilių stovėjimo infrastruktūrą senamiestyje, tačiau šis sprendimas yra apribotas gamtinių veiksnių.
„Bėda su miesto senamiesčiu yra, kad dėl gruntinių vandenų ir dėl šaltinių, daug kur mes požeminių aikštelių negalime padaryti, bet faktas, kad tai bus vystoma. (...) Turime didelę parkavimo aikštelę prie Tymo turgaus, atsiras nauja aikštelė ir prie Rinktinės gatvės“, – tvirtino jis.
ELTA primena, kad trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės tarybai buvo pristatytas rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste įkainių didinimo planas. Kartu siūloma pakoreguoti parkavimo zonų ribas ir pristatyti naująją – baltąją zoną.
Savivaldybė siūlo mėlynojoje zonoje parkavimo mokestį didinti nuo 2,5 euro iki 4 eurų už valandą, raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,60 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,30 iki 0,50 euro už valandą.
Visą kitą miesto teritoriją, nepatenkančią į kitas keturias parkavimo zonas savivaldybė siūlo apibrėžti kaip baltąją zoną.
Numatoma, kad automobilių statymas baltojoje zonoje galėtų būti apmokestinamas valandiniu 0,20 euro įkainiu, jei vietos bendruomenė šio apmokestinimo pageidautų.
Galutinį sprendimą taryba priims kitame posėdyje. Jei planui būtų pritarta, sprendimas įsigaliotų nuo 2025 m. liepos 1 d.