Praūžus Lietuvą talžiusiai audrai, be elektros energijos vis dar tebėra 108 tūkst. šalies namų ūkių. Daugybė jų nežinioje, nes ESO negali pasakyti, kada elektros tiekimas bus atstatytas. Štai Širvintų rajono merė Živilė Pinskuvienė gavo atsakymą, jog elektros gali tekti laukti šešias dienas.
Tai politikė pranešė savo socialiniame tinkle. „Privalau pasidalinti informacija, kurią ką tik gavome iš ESO. Šiuo metu Lietuvoje yra 160 tūkst. vartotojų, kuriems yra sutrikęs elektros tiekimas. Širvintų rajone yra virš 4000. ESO mus informavo, kad dirba 160 komandos. Jie žadėjo, kad per šešias dienas visiems Lietuvos gyventojams, tiek ir Širvintų rajono gyventojams bus atstatytas elektros energijos tiekimas. Šioje situacijoje esame bejėgiai. Visiems kantrybės ir supratimo", - pranešė Ž.Pinskuvienė.
„Vakaro žinios" kreipėsi į ESO su klausimais, ar tikrai gyventojams tiek dienų teks sėdėti be elektros, o kai kam ir be vandens. Kai gausime komentarą, tekstą papildysime.
Į savo gyventojus pirmadienį vakarą kreipėsi ir Vilniaus rajono meras Robert Duchnevič. Jis tikino, jog buvo planuota elektros tiekimą atstatyti greičiau, tačiau dėl užsitęsusio stipraus vėjo dalyje gedimo taškų ESO darbuotojai negali dirbti visu pajėgumu.
R.Duchnevič sako, kad dirba ne tik ESO, bet ir savivaldybės specialistai: „Iš savo pusės darome ką galime. Reaguojame į jūsų pranešimus, paskirstome seniūnijoms ir kitų padalinių specialistams užduotis suteikti pagalbą.
Su ESO sutarėme, jog padėsime pašalinti nukritusius medžius ir šakas, kad ESO darbuotojai turėtų priėjimą prie elektros tinklų sutvarkymo vietos. Pagalbą pasiruošusi suteikti savivaldybės priešgaisrinė tarnyba. Tikiuosi, kad ESO pavyks atstatyti elektros tiekimą kuo greičiau."
Kaip šiandien LRT Radijui sakė ESO atstovė Rasos Juodkienė, sudėtingiausia situacija fiksuojama Vilniaus regione: „Šiuo metu elektros neturi maždaug apie 108 tūkst. Visą naktį dirbo ne tik ugniagesiai gelbėtojai, bet ir ESO elektrikai ir per naktį pavyko atstatyti 20-30 tūkst. vartotojų elektros energiją. Sudėtinga situacija išlieka Vilniaus regione, čia daugiausia sutrikimų fiksuojama ir daugiausiai pažeistos linijos."
Pasak R.Juodkienės, elektros tiekimą pirmiausia bandoma atkurti tankiausiai gyvenamose vietovėse, mat kai kur yra lūžusių atramų, nutrūkusių laidų ar nutrauktų ištisų linijų.
„Trukmė gali labai varijuoti. Dabar savo dėmesį esame sukoncentravę į labiausiai urbanizuotas vietoves, kur vienu metu galima atstatyti elektros energiją daugiausia vartotojų. Iki vienkiemių užtruksim, kol prasibrausim", - teigė ji.
Papildome ESO komentaru:
Užtikriname, kad kompensacija yra skaičiuojama nuo elektros tiekimo sutrikimo pradžios iki elektros tiekimo atstatymo. Gali pasitaikyti situacijų, kai tvarkant sutrikimus, randamas daugiau nei vienas pažeidimas toje pačioje ar kitos įtampos linijoje. Pavyzdžiui, pašalinus gedimą vidutinės įtampos (10 kV) linijoje, siunčiamos SMS žinutės vartotojams apie pašalintą elektros tiekimo sutrikimą. Jeigu gavę SMS klientai vis dar neturi elektros energijos, prašoma registruoti sutrikimą ir ieškomas bei šalinamas pažeidimas arčiau objekto esančiose žemos įtampos (0.4 kV) linijose. Tą galima padaryti ESO sutrikimų žemėlapyje. Tokiais atvejais kompensacija yra skaičiuojama už visą laikotarpį nuo elektros tiekimo sutrikimo pradžios iki elektra kliento objekte yra atstatyta, nepriklausomai nuo tarpinių pažeidimų šalinimo darbų eigos.
Teisės aktai numato, kad avarijos atveju elektros energijos tiekimo neatstačius daugiau nei per 72 valandas, vartotojui turi būti išmokama kompensacija. Jos dydis priklauso nuo atjungimo trukmės ir klientui priskaičiuotos persiuntimo paslaugos mokesčių sumos per kalendorinius metus (vienkartinė fiksuota 30 proc. dedamoji nuo vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių metinės sumos ir kintamoji 0,7% dedamoji nuo vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių sumos už kiekvieną papildomą vėlavimo valandą).
Skaičiuojame, kad jeigu vidutiniam vartotojui Lietuvoje, kurio suvartojimas yra apie 150 kWh/mėnesį, elektros tiekimas nebuvo atnaujintas per 72 val., jam priklauso beveik 35 Eur dydžio fiksuota kompensacijos dedamoji bei 0,82 Eur dedamoji už kiekvieną vėlavimo valandą.
Taškų, kuriuose atlikome ir reikia atlikti remonto darbus, labai daug. Iš viso Lietuvoje tokių taškų nuo audros pradžios užfiksavome daugiau nei 6 tūkst. Klientams, kuriems planuojame atnaujinti tiekimą per artimiausias 24 valandas, siunčiame informacines žinutes. Taip pat informuojame ir kitus vartotojus, kuriems tiekimas bus atstatytas vėliau.