„Vakaro žinios" išspausdino straipsnį „Naiviems senjorams - triženklės sąskaitos iš ryšio operatoriaus", kurio dėka didžiules sąskaitas gavusiai klientei ryšio operatorius plano kainą sumažino kone dvidešimt kartų. Žadėjo nubraukti ir susidariusias skolas, tačiau neseniai moteris gavo pranešimą iš skolų išieškojimo įmonės.
Primename, kad ryšio operatoriaus „Bitė" klientės marti Irena (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi - aut. past.), anytai pasiligojus, sužinojo, kad moteris yra užsisakiusi daugybę paslaugų, kurių senam žmogui nė nereikia. Ji bandė tai paaiškinti ryšio operatoriui, tačiau šis į kalbas nesileido, kol situacija nesusidomėjo žurnalistai. Tik tuomet paslaugų planas anytai sumažintas kone dvidešimt kartų, dovanų palikti mobilieji telefonai, o susidariusi skola anuliuota.
Tačiau neseniai Irena vėl kreipėsi į redakciją, nes operatorius visgi perdavė anytos skolą (509 Eur) išieškojimo įmonei.
„Pasirodo, istorija nesibaigė. Šiandien sužinojau, kad „Bitė" perdavė skolą perdavė skolų išieškojimo bendrovei. Vadybininkė, su kuria bendravau, atostogauja, o kiti vėl nežino nieko. Tikiuosi, kad tai klaida", - išsigando moteris, pamačiusi tokį įsiskolinimą.
„Vakaro žinios" iš karto susisiekė su „Bitės" atstovais ir moterį greitai pasiekė žinia, kad tai - tik techninė klaida. Irenos buvo atsiprašyta. „Su manimi susisiekė kokybės vadovė, kuri patikino, kad pati paskambino skolų išieškojimo įmonei ir atšaukė skolą. Anyta turi ir daugiau skolų, tad, jeigu nebūčiau pastebėjusi, būtų tekę skolą sumokėti. Manau, kad viskas sutvarkyta buvo taip greitai žurnalistų dėka", - sakė Irena.
Tuomet operatoriaus atstovai ir „Vakaro žinias" patikino, kad įvyko nesusipratimas ir skola neturėjo būti perduota išieškojimui.
Beje, po „Vakaro žinių" straipsnio, daugybė skaitytojų dalijosi savo istorijomis apie ryšio operatorius. Žmonės pasakojo, kaip jų artimieji, senyvo amžiaus žmonės, gauna didžiules sąskaitas, kuriose paslaugos, kuriomis jie visai nesinaudoja.
Kiti pasakojo, kaip ryšio operatoriai dovanoja paslaugas, už kurias praėjus tam tikram laikui tenka mokėti, tačiau apie tai klientai neįspėjami. Daugybė žmonių taip pat piktinosi automatiškai pratęsiamomis mokamomis paslaugomis.
Primename, kad dar pernai Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) sulaukė daugiau vartotojų užklausų, kaip elgtis, jei jų mobiliojo ryšio operatorius pakeičia iš anksto sutartas paslaugų teikimo sąlygas.
Kadangi dauguma jų buvo gauta iš UAB „Bitė Lietuva" vartotojų, RRT priminė įmonei, kad ji privalo užtikrinti reikalavimo, numatančio paslaugų gavėjų teisę nutraukti sudarytas sutartis be jokių papildomų išlaidų, laikymąsi.