Varėnos rajono Karpiškių kaimo ir aplinkinių vietovių gyventojai surinko parašus bei kreipėsi į Susisiekimo ministeriją prašydami, kad ir toliau jų stotelėje stotų autobusai, nes reikia nuvykti į parduotuvę apsipirkti, pas gydytojus ir t.t. Anksčiau dauguma autobusų stodavo, dabar - tik vienas, todėl žmonės nebegali patenkinti net elementarių poreikių, nes dauguma jų - senjorai, neturintys automobilių. Tačiau prašymas iki šiol neišgirstas.
Į „Vakaro žinių" redakciją atvyko iš Karpiškių kaimo kilęs Petras Česnulevičius. Pasak jo, keliolika žmonių kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydami labai paprasto dalyko - kad tolimojo reiso arba vietiniai autobusai ir toliau stotų Karpiškių autobusų stotelėje, jei ten yra laukiančiųjų. Tačiau nors prašymas pateiktas dar kovo pradžioje, reakcijos iki šiol - jokios.
„Per televizijos ir radijo laidas girdime ir matome, kaip sunkiai kaimo žmonės skinasi kelią į „Gerovės valstybės" gyvenimą, šaukdamiesi atitinkamų įstaigų pagalbos. Daugelyje rajonų kaimo žmonės negali į jas pakliūti bei gauti elementariausių paslaugų - net parduotuvės bei gydytojai yra nepasiekiami. Senjorams, vienišiems gyventojams, gyvenantiems toliau nuo minėtų įstaigų, tai - kabanti paruošta virvė po kaklu. Nurodytos įstaigos - už keliolikos kilometrų.
Pro mūsų kaimą kursuoja daug autobusų, tačiau tik maršruto Vilnius-Varėna autobusas stoja mūsų stotelėje. Ryte stoja 7.12 val. važiuodamas į Vilnių, grįždamas atgal stoja 13.20 val. Kaip mums patekti, pavyzdžiui, pas gydytojus, kai nustatytas konkretus laikas? Na, tarkime, pas gydytoją spėjai. Kaip tada grįžti namo, kai transporto nėra? Grįžti iš Vilniaus namo gali tik kitos dienos rytą. Kur nakvoti? Prašome labai nedaug - tik duoti nurodymą keliems autobusams sustoti Karpiškių stotelėje", - dėstė P.Česnulevičius, kuris tą patį surašė ir Susisiekimo ministerijai.
Tačiau Susisiekimo ministerija teatrašė, kad, „Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) nustato, keičia ir panaikina tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutus, išduoda ir panaikina leidimus vežti keleivius šiais maršrutais". Todėl kreipimąsi persiuntė šiai administracijai.
Lietuvos transporto saugos administracijos Komunikacijos skyriaus vadovė Eglė Kučinskaitė „Vakaro žinioms" paaiškino, kad yra dvi keleivių vežimo autobusais rūšys: vežimas tarpmiestiniais ir vežimas priemiestiniais maršrutais.
„Priemiestiniai maršrutai yra visiškai savivaldybių kompetencijos reikalas. Būtent savivaldybės sprendžia, kokie maršrutai yra reikalingi, kokiose stotelėse reikia stoti. O pagal teisės aktus tarpmiestiniai autobusai neprivalo stoti kaimo vietovėse. Nes kaimo vietovių gyventojų susisiekimą turi užtikrinti priemiestiniai autobusai. Tačiau ne paslaptis, kad savivaldybės šiuo klausimu ne visada kokybiškai dirba. Maršrutai nustatyti LTSA, o juos valdo vežėjas, kuriam išduotas leidimas vežti keleivius. Stotelės yra tvarkaraščio dalis, o tvarkaraščius tvarkosi pats vežėjas. LTSA nesuteikta galių ką nors įtakoti, tuo labiau keisti", - dėstė E.Kučinskaitė.
Anot jos, jei žmonės nori, kad priemiestiniai autobusai stotų jų gyvenamoje vietovėje, turi kreiptis į savivaldybę, jei nori, kad stotų tarpmiestiniai - į LTSA. Tiesa, pastaroji negali vežėjams nurodyti stoti, tegali tarpininkauti.
Pasak P.Česnulevičiaus, valdininkai nesuvokia, kad ne visi žmonės turi automobilius, o kai autobusai nestoja Karpiškėse, iki artimiausios stotelės reikia kulniuoti kelis kilometrus. Bet ne visiems tai yra lengva, kadangi dauguma Karpiškių ir aplinkinių kaimų gyventojų yra senjorai arba neįgalieji. Net artimiausia parduotuvė yra už kelių kilometrų.
„Negi sunku sustoti, jei laukia žmonės, o jei nelaukia, tai niekas ir neprašo sustoti", - reziumavo P.Česnulevičius.