respublika.lt

„Ignitį“ keikia ir buitiniai vartotojai, ir vairuotojai

(70)
Publikuota: 2025 kovo 03 15:51:05, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 1 nuotr.
Turint elektromobilį, būtina atminti, kad žiemą jo baterijai reikia skirti daugiau dėmesio. Asociatyvi redakcijos nuotr.

Energetikos įmonė „Ignitis" nuolat atsiduria kritikų taikinyje. Pastaruoju metu - dėl vartotojams pateiktų išpūstų sąskaitų ir dėl esą lėtai veikiančių įkrovos stotelių. Pasak pačios įmonės atstovų, vienus netikslumus lėmė techninės klaidos, kitus - veiksnių, įskaitant transporto priemonių specifiką bei šaltą orą, visuma.

 

Kas nutiko sąskaitoms?

Į redakciją kreipėsi skaitytojas Gintaris (pavardė redakcijai žinoma - aut.past.) ir pasiskundė už elektrą gautomis sąskaitomis.

„Vasario 8 d. gavau „Igničio" sąskaitą už elektrą ir žagtelėjau dėl nurodytų suvartotų kilovatų (kW). Vėliau ėmiau skaičiuoti prie suvartotų kW nurodytus rodmenis ir paaiškėjo, kad jie yra padvigubinti. Prisijungiau prie savo paskyros, pabendravau su jų asistente, susirašinėjant ėmė atsiprašinėti ir žadėjo klaidą ištaisyti, - nuotykiais dalinosi vyras. - Po kurio laiko mano „Igničio" paskyroje buvo įkelta teisinga sąskaita, o viešoje erdvėje pasirodė informacija apie nekorektiškas pateiktų sąskaitų kainas. Aš informaciją apie vadinamojoje „laisvoje" biržoje pabrangusią elektrą ir šitą apgavystę įkėliau į savo feisbuko paskyrą. Iš komentarų paaiškėjo, kad padvigubintas sąskaitas gavo daug vartotojų, o kai kurie jas ir apmokėjo."

„Ignitis" atstovė Laura Beganskienė atsiprašė klientų, dėl to, kad apie penktadalis jų dėl techninės klaidos gavo nekorektiškas sąskaitas, kur suma buvo padvigubinta.

„Visi tie klientai, kurie gavo nekorektiškas sąskaitas, jau yra gavę teisingas sąskaitas - dvigubai mažesnes", - komentuodama situaciją patikino ji.

Kodėl teorija ir praktika nesutampa

O savo pastebėjimais apie „Ignitis" elektromobilių įkrovos stoteles pasidalino skaitytoja Edita (pavardė redakcijai žinoma - aut.past.).

Jaunos moters teigimu, „Ignitis" deklaruoja, kad įkrovimo stotelės krauna 150 kW galia, kai realiai jos krauna 60 - 70 kW.

„Ir tai - ne vienkartinis atvejis, nes ne kartą teko jose krauti elektromobilį. Pažįstami elektromobilių savininkai pasakojo, kad iš viso susidūrė su 30 kW krovimu. Jeigu negalima užtikrinti žadamos galios, tai gal galima nustoti klaidinti vartotojus ir įvardinti tikruosius pajėgumus? Juolab kad tokios tendencijos stebimos visoje Lietuvoje", - piktinosi Edita.

Greitį lemia veiksnių visuma

Atsakydamas į skaitytojos pastebėjimus Eimantas Balta, „Ignitis" elektrinio mobilumo departamento vadovas, atkreipė dėmesį, kad įkrovimo greitis priklauso ne tik nuo stotelės galios, bet ir nuo elektromobilio baterijos galingumo ir net oro temperatūros.

„Itin greito įkrovimo stotelės galia gali siekti nors ir 400 kW, tačiau net toks galingas elektromobilis, kaip „Porsche Taycan", greito įkrovimo režimu gali įsikrauti maksimalia 320 kW galia. Tad itin greito įkrovimo stotelėje šis elektromobilis bus įkraunamas ne maksimalia (400 kW), o ne didesne nei 320 kW galia, - patikslino jis. - Kitas dalykas - verta žinoti, kad vienu metu greito įkrovimo stotelėje įkraunant du elektromobilius, jos maksimali galia dažniausiai dalinama pusiau. Pavyzdžiui, 150 kW greito įkrovimo stotelėje įkraunant du elektromobilius, kiekvienas jų gaus apie 50 proc. galios."

Pasak E.Baltos, jeigu skaitytoja elektromobilį krovėsi tomis dienomis, kai už lango buvo šalta žiema, tikslinga kalbėti apie šaltį ir elektromobilio įkrovimo greitį. Nes elektromobilio baterija negali atšalti iki neigiamos temperatūros, o efektyviausiai veikia kambario temperatūroje - apie plius 20 laipsnių.

„Pradėjus įkrovimą, kai baterija dar neįšilusi, galite nemaloniai nustebti dėl ženkliai mažesnės nei įprasta įkrovimo spartos. Tai priklauso ne nuo stotelės, o nuo elektromobilio, tiksliau, jo baterijos temperatūros. Net ir itin galinga įkrovimo stotelė negali pateikti daugiau energijos, nei baterija pajėgi priimti. Galios ribojimą valdo elektromobilio vidinis įkroviklis. Jis įvertina baterijos būklę ir tiekia tiek energijos, kiek tuo metu baterija gali priimti. Įkrovimo metu baterija natūraliai sušyla arba yra papildomai šildoma automobilio sistemų, todėl įkrovimo sparta palaipsniui didėja.

Svarbu turėti omeny, kad daugelis elektromobilių baterijų turi elektrinius šildymo elementus, kurie atšalus orui automatiškai aktyvuojami. Šiai funkcijai reikalinga energija, tad primename šaltomis dienomis nepalikti elektromobilio su mažesniu nei 20 proc. baterijos likučiu", - rekomendavo departamento vadovas.

Jis priminė, kad pastarosios savaitės Lietuvoje laikėsi žiemiški orai ir spaudė šaltukas.

„Todėl elektromobilis ir galėjo įsikrauti lėčiau, nes tai priklausė nuo jo baterijos tipo bei baterijos cheminės sudėties. Elektromobilio įkrovimas bus spartesnis, jeigu pradedant sesiją baterija jau bus optimalios temperatūros. Sušildyti bateriją galima automatiškai, pasinaudojant savo elektromobilio funkcionalumais, arba planuojant įkrovimą, - dar vieną patarimą pateikė E.Balta. - Dalis elektromobilių (pavyzdžiui „Tesla" ar naujesni „Hyundai" modeliai) turi automatinį baterijos šildymą prieš įkrovimą greito įkrovimo stotelėje. Turint tokį elektromobilio modelį, navigacijoje pasirinkus įkrovimo stotelę, elektromobilis automatiškai pradės ruošti bateriją greitesniam įkrovimui."

Taip pat, pasak eksperto, bateriją aktyviau šildo dinamiškesnis važiavimo stilius - aktyvesni įsibėgėjimai bei dažnesnis regeneracinių stabdžių naudojimas. Žinoma, būtina vairuoti saugiai ir atsižvelgti į oro sąlygas bei kelio būklę.

„Ir paskutinis patarimas - esant galimybei elektromobilį įkrauti ne prieš važiuojant, o po važiavimo, kol baterija dar yra šilta", - dėstė E.Balta.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
23
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (70)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kokios mintys Jus aplanko po skandalingo V.Zelenskio apsižodžiavimo su D.Trampu prieš kameras?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip sekasi laikytis pažadų, duotų naujiesiems metams?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+1 +4 C

+2 +5 C

+2 +6 C

+3 +5 C

+4 +6 C

+4 +9 C

0-8 m/s

0-10 m/s

0-11 m/s