Valstybės kapitalo „Ignitis grupė" netaupo reklamai. Neseniai kilo įtarimų, kad vienam reklaminiam klipui galėjo būti išleista maždaug pusė milijono. Dabar, kai elektrą po audros praėjus daugiau kaip savaitei atgauna paskutiniai gyventojai, toks klipas atrodo gana ironiškai, nes jame sakoma, kad šviesa yra ten, kur yra žmogus. Pasirodo, kad tikrai. Nes ten, kur yra ESO, elektros nėra.
Reklama papiktino žmones
Tai, kad reklaminiam klipui galėjo būti išleista daugiau nei pusė milijono, socialiniame tinkle paviešino Kazlų Rūdos meras Mantas Varaška. Jis pasidalino pernai „Ignitis" įkeltu reklaminiu klipu. Tokios reklamos dabar, kai kai kurie žmonės ką tik atgavo elektrą po audros, politikui atrodo absurdiškai.
Minėtą reklamą galima pamatyti „Youtube" platformoje. „Net kai atrodo, kad viskas stoja. Ir jaučiamės palikti nežinioje. Visada atsiras tų, kurie padės pamatyti dalykus naujoje šviesoje. Įkraus mus energija. Ir užtikrins dėl ateities. Nes ten, kur žmogus, ten ir šviesa. Ten - ir „Ignitis", - sakoma vaizdo klipe. Primename, kad ESO yra dukterinė „Ignitis grupės" įmonė.
M.Varaška stebisi tokiu vaizdo klipu: „Klipas montuotas ir išleistas 2023 m. rudenį. Tada, kai VERT nustatė, jog „Ignitis" su ESO yra perrinkę iš vartotojų virš 150 milijonų eurų. Vietoje principingo sprendimo per 2-3 metus vietoje dividendų vartotojams padengti skolas, „Ignitis" su ESO išleido štai tokį vardo šlovės klipuką.
„Ignitis" atstovai atsisakė įvardinti klipo kainą, tačiau jis pirktas pagal sutartį, kurios vertė būtent tokia. Beje, sutartyje nėra konkretaus klipo gamybos (trukmė/idėja/siužetas/kaina). Ten - valandiniai įkainiai kūrybinėms paslaugoms. Tai yra galimas viešųjų pirkimų pažeidimas ir dėl to teiksiu paklausimą Viešųjų pirkimų tarnybai."
Politikas sako, kad kreipėsi į „Ignitis grupę", kuriai ir priklauso ESO, tačiau atsakymų dėl šio klipo kainos nesulaukė.
„Praėjus vos 10 dienų po šimtmečio audros, kai po 4 dienų dar šimtai tūkstančių žmonių neturėjo elektros, 1 milijonas eurų galėjo duoti bent 5000 generatorių nuo stichijos nukentėjusiems užkampiams. Nekalbant apie 150 milijonų skylę vartotojams, kuriai pinigų „Ignitis" ar ESO neturi. Tačiau turi beveik milijoną tokiems savigyros klipukams. Gal klystu. Gal pažiūrėję pasakysite: kaip faina ir numokime ranka į 150 milijonų baronką arba 4 ar daugiau parų be elektros 21 amžiuje ES šalyje", - rašė politikas.
Pirko ne tik klipą
Kaip matyti iš informacijos viešųjų pirkimų sistemoje, „Ignitis grupės paslaugų centras" iš tiesų pernai sudarė sutartį su įmone „Du Dvylika". Sutarties vertė - 453 750 Eur. Sutartis galioja iki 2026 m. rugpjūčio 8 d.. Nurodoma, kad perkamas objektas - rinkodaros paslaugos. Kaip matyti iš sutarties priedų, suma skirta ne tik reklaminio klipo gamybai.
Tarp perkamų paslaugų nurodytos ir tokios: konsultacijos strateginiais reklamos ir komunikacijos klausimais, Kūrybinės paslaugos, reklamos priemonių gamyba ir gamybos paslaugų administravimas. Prie pastarųjų paslaugų nurodyta ir vaizdo ir garso klipų gamybos paslaugos ir jų administravimas. Nė vienos paslaugos kaina nėra įvardyta.
Beje, įdomu, kad pernai tą pačią dieną, kai buvo pasirašyta ši sutartis, su ta pačia įmone rinkodaros paslaugų pirkimo sutartį pasirašė ir „Ignitis grupė" Sutarties vertė - 363 000 Eur. Sutarties galiojimo data - tokia pati kaip ir su „Ignitis grupės paslaugų centru" pasirašytos sutarties. Paslaugų specifikacijoje nurodytos tokios pačios paslaugos, kurias pirko ir „Ignitis grupės paslaugų centras".
Paslaugų kainos - konfidencialios
Ar iš tiesų šis klipas kainavo beveik pusę milijono, „Vakaro žinios" pasiteiravo „Ignitis" atstovų.
Kaip „Vakaro žinias" informavo „Ignitis" atstovė Laura Beganskienė, M.Varaškos komentare minima suma siejama ne su kampanija, o su reklamos kūrybos paslaugų viešųjų pirkimų sutartimi, kuri yra trims metams ir paslaugos užsakomos pagal poreikį pagal sutartyje numatytus įkainius.
„Merui buvo suteikta visa informacija, kuri nėra komerciškai jautri. Primename, kad „Ignitis" nepriklausomo tiekimo veikla veikia konkurencinėje aplinkoje (pagrindiniai konkurentai tiekimo srityje - „Elektrum" ir „Enefit"), todėl informacija apie prekės ženklo pozicionavimą, segmentavimą, rinkodaros kampanijų mastą ir su tuo susijusiomis investicijomis yra konfidenciali dėl konkurencinio jautrumo. Rinkodaros plotmėje visi prekės ženklai labai aktyviai konkuruoja dėl klientų ir rinkos dalies.", - nurodė „Ignitis" atstovė.
Minėtą reklaminį vaizdo klipą galite pamatyti čia: https://www.youtube.com/watch?v=Sh2Y5rd2stY