Dar 2017-aisiais paskelbta, kad nuo 2025-ųjų mokytojo profesija taps prestižine. 2025-ieji prasideda jau rytoj. Tai kokie nubus mokytojai?
Tiesa, net naujoji švietimo, mokslo ir sporto ministrė Raminta Popovienė abejoja, kad ši „Idėjos Lietuvai" iniciatyva bus įgyvendinta.
„Šiandien mokytojai patiria labai daug iššūkių, turi daug įtampos, streso. Tas pavadinimas „prestižinė" neatitinka šiandienos situacijos", - „Eltai" teigė R.Popovienė.
Visgi, ministrė dėl neįgyvendinto tikslo neskuba kritikuoti konservatorių Vyriausybės.
„Nenorėčiau kritikuoti ar sakyti kažkokių pastabų, buvo tikrai nemažai darbų atlikta. Čia visas kompleksas priemonių, kuris lėmė, kad 2025 metais dar turime labai daug iššūkių. Bet, kaip ir minėjau, tie iššūkiai ir lemia kad profesija nėra prestižinė", - dėstė ji.
R.Popovienės vertinimu, šiuo metu reikia siekti, kad mokytojo profesija būtų ne prestižinė, o gerbiama ir įvertinta.
„Vakaro žinios" primena, kad iniciatyva „Idėja Lietuvai" prasidėjo dar 2017 m. rudenį ir kvietė visuomenę teikti idėjas, kaip kurti klestinčią valstybę ateities kartoms. Viena idėjų - tikslas mokytojo profesiją paversti prestižine iki 2025 m.
Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos vicepirmininkas Audrius Jurgelevičius ironizuodamas „Vakaro žinioms" vakar pareiškė tikintis, kad sausio 1-ąją atsibus jau kaip prestižinės profesijos atstovas.
„Nes sakoma, kad tai - stebuklų metas. Tikiuosi stebuklo. O jei rimtai, tai aš nesuprantu, ką reiškia prestižinė profesija. Jei tau nėra gėda pasakyti, kad esi mokytojas ar kurios nors kitos profesijos atstovas, tai ji nėra neprestižinė. Man nėra gėda pasakyti, kad esu mokytojas. Manau, kad tas pareiškimas (kiek pamenu, tą reikalą sugalvojo arba bent jau prie jos prisidėjo buvusi prezidentė) buvo neatsakingas. Nes apie švietimą daugelį metų politikai pliurpia neatsakingai. O kai kažkoks įtakingas žmogus metė pareiškimą apie prestižinę profesiją, nuomonės formuotojai pasigavo. Man tokie pasisakymai yra „trolinimas". Mano studijų laikų draugai, kurių kai kurie dabar yra verslininkai, irgi mėgsta pajuokauti: „tai kada dabar išgersime, kada būsi „prestižinis"? Aš dėl to mažiausiai suku galvą", - kalbėjo A.Jurgelevičius.
Pasak jo, nuo 2017-ųjų galima įžvelgti situacijos pagerėjimą. Pavyzdžiui, kilo algos.
„Tačiau kam blogai mokykloje, tam niekad nebus gerai. Skaitau daug nevykėlių interviu, kurie padirba metus ar dvejus ir sako, kad mokykloje yra „šakės". Tačiau tikrai daug yra ne tokių. Nėra tokių fizinių sprendimų, kuriuos priėmus mokytojo profesija automatiškai taptų prestižiškesne nei yra. Filosofiškai žiūrint, idėja yra idiotiška, o kurie tą idėją propaguoja, nėra idiotai - tėra neatsakingi", - samprotavo A.Jurgelevičius.
Pašnekovo teigimu, pedagogų profsąjungos užsakymu šiemet M.Romerio universiteto mokslininkai atliko pedagogų apklausą, kuri atskleidė, jog didžioji dalis jų mokyklose patiria smurtą.
„Rezultatai verčia susimąstyti. Aišku, smurtą patiria ne tik nuo vaikų, bet ir nuo tėvų, nuo mokyklos valdžios. Baisu, kad taip jaučiasi mano kolegos. Tačiau tas smurto jautimas yra labai neapibrėžtas. Dalyvauju darbo ginčų komisijų posėdžiuose. Girdžiu, kaip sako, kad prieš jį smurtaujama. Tačiau riba tarp smurto ir teisingo griežtumo iš darbovietės valdžios yra labai neaiški. Tačiau bet kokiu atveju yra blogai, jei žmonės taip jaučiasi", - konstatavo A.Jurgelevičius.
Jo teigimu, faktas, kad panaikintas Lietuvos edukologijos universitetas, neprisidėjo prie to, jog vis mažiau jaunimo renkasi pedagogo profesiją.
„Tačiau tai vis tiek parodo valdžios požiūrį į šią profesiją", - reziumavo A.Jurgelevičius.