Internetinės prekybos platforma „Vinted" vis populiaresnė, mat joje lengva pirkti ir parduoti jau dėvėtus drabužius, avalynę ir kt. Tačiau klientai atkreipia dėmesį, jog platforma linkusi apsaugoti pirkėjus, tačiau su nesąžiningais klientais susidūrę pardavėjai paliekami likimo valiai.
Pardavėjai praranda teises
Į „Vakaro žinias" kreipėsi Gabrielė (pavardė redakcijai žinoma - aut.past.), kurios istorija atskleidžia, kaip pardavėjai lieka bejėgiai prieš pirkėjus ir pačią platformą.
„Per pastaruosius metus „Vinted" platforma įgavo didžiulį populiarumą kaip erdvė, kurioje žmonės gali saugiai ir lengvai pirkti bei parduoti drabužius bei aksesuarus. Tačiau kai kurios istorijos, tokios kaip manoji, atskleidžia, kad ši saugumo garantija nėra visapusiška. Ypač - kai kalbama apie pardavėjų teises. Nors „Vinted" griežtai reikalauja laikytis jų taisyklių, kartais paaiškėja, jog platforma, kai jai taip patogiau, pati nepaiso tų pačių taisyklių, - teigė moteris. - Neseniai pardaviau naują „Dr.Martens" batų porą kitai „Vinted" narei.
Prieš pirkdama batus, pirkėja užklausė, ar batų dydis tiks platesnei kojai? Aš patvirtinau, kad tai yra standartinis 38 dydis - jokių „mažintų" ar nestandartinių matmenų. Vidpadžio ilgis taip pat buvo išmatuotas ir pateiktas pirkėjai. Jis siekė 24,5 cm, kas atitinka standartinį šio dydžio batų matmenį. Gavusi šią informaciją, pirkėja be papildomų klausimų priėmė sprendimą batus pirkti."
Atrodo, tuo viskas ir turėjo pasibaigti, tačiau gavusi batus pirkėja pareiškė norą juos grąžinti dėl to, kad batai netinka jos pėdos pločiui.
„Visgi supratusi, jog dėl pėdos pločio batų grąžinti negalės, ji pateikė paaiškinimą, jog vidpadis buvo išmatuotas neteisingai. „Vinted" šį grąžinimą nusprendė patvirtinti. Po ilgų prašymų atsiųsti įrodymus, jog vidpadis išmatuotas neteisingai, galiausiai, pirkėja dar sykį pripažino, jog problema slypi ne batų vidpadžio ilgyje, o pėdos pločio neatitikime.
Nepaisant to, „Vinted" toliau laikėsi sprendimo pagrįsti grąžinimą tariamai netinkamais vidpadžio išmatavimais, neatsižvelgdami į tikrąją grąžinimo priežastį - netikimą pėdos plotį batams. Tai aiškiai prieštarauja platformos taisyklėms, pagal kurias prekė negali būti grąžinama, jei ji atitiko aprašymą, bet „nepatiko ar netiko".
Ši situacija parodė, jog net ir turint visus įrodymus ir laikantis taisyklių, pardavėjas „Vinted" platformoje lieka bejėgis", - toliau pasakojo Gabrielė.
Ji neslėpė, kad „Vinted" delsė pateikti atsakymus į užklausas.
„Tuo pat metu pirkėja siuntė man ekrano nuotraukas, kuriose buvo matyti, jog ji operatyviai gauna atsakymus iš „Vinted" komandos, tačiau aš likau be jokios informacijos ar aiškumo. Tai sukėlė įtarimą, jog „Vinted" sąmoningai vilkina atsakymus, siekdami, kad praeitų 48 valandų laikotarpis, per kurį privalau priimti grąžinimą. Jei nesugebėčiau to padaryti laiku, pinigai liktų pas pirkėją, o aš likčiau ir be batų, ir be pajamų", - patikslino moteris.
Pasak jos, minėta situacija atskleidžia rimtą „Vinted" veikimo problemą: nors platforma teigia, kad ji apsaugo pardavėjus ir pirkėjus, realybė gali būti kitokia.
„Net ir laikantis visų taisyklių, pardavėjas gali būti paliktas be jokios apsaugos, nes jų pretenzijos paprasčiausiai ignoruojamos. Beje, tai nėra vienintelė tokia istorija. Įrašai socialiniuose tinkluose rodo, kad vis daugiau pardavėjų susiduria su panašiomis situacijomis. Ar pardavėjai „Vinted" platformoje tikrai turi teises, ar platforma iš tikrųjų siekia vienpusiškai ginti pirkėjus, neatsižvelgdama į pardavėjų interesus?" - retoriniu klausimu pokalbį baigė Gabrielė.
„Vakaro žinios" dėl komentaro kreipėsi į „Vinted". Į užklausą atėjo automatinis atsakymas anglų kalba: „Dėkojame, kad susisiekėte su mumis! Mūsų viešųjų ryšių komanda atsakys į jūsų spaudos užklausas per artimiausias 1-2 darbo dienas (išskyrus savaitgalius ir valstybinių švenčių dienas)." Deja, nei per 2, nei per 7 dienas savo komentaro platforma nepateikė.
Vėl su redakcija bendravusi Gabrielė pasidžiaugė, kad po visų vargų ir žiniasklaidos susidomėjimo ji pagaliau atgavo batus, bet „Vinted" nusprendė savaip paauklėti moterį. Platforma „nustatė", kad prekės grąžinimas buvo pagrįstas, nes esą jos parduodami batai, kurie dėl savo specifikos gali būti bet kurioje iš kategorijų, buvo priskirti „ne tai kategorijai"...
Tikrai ne pirma istorija
Kitokią istoriją papasakojo vilnietis Rokas. Vyras ne kartą yra pirkęs „Vinted" platformoje, todėl, nusprendęs nusipirkti kelioninį lagaminą iš Lenkijos, neįtarė, kad procesas nemaloniai užsitęs. Užsakymas buvo padarytas dar rugpjūčio pradžioje, tačiau vis vėlavo. „Vinted" pirma nurodė, kad informuos apie užsakymo vykdymą, vėliau patikino, jog jo nepristačius iki rugsėjo 11 d. Rokas turės 48 val. pretenzijai pateikti.
Užsakymas buvo sustabdytas, vyras su nerimu ėmė laukti nurodytos datos pretenzijai pateikti. Belaukiant „Vinted" informavo, kad pinigai bus grąžinti, kai tik prekė grįš pardavėjai, o pastaroji netrukus parašė, kad negavo nei prekės, nei pinigų.
Galiausiai, rugsėjo pabaigoje, vėluojant porą savaičių, Rokas atgavo pinigus už negautą lagaminą. Kur jis dingo - nežinia...