Nuo rugpjūčio Kauno senamiestyje įsigaliojus mokamai sumažintos taršos zonai (STZ) pravažiuojančių automobilių sumažėjo maždaug 25 proc. Pasak Kauno miesto savivaldybės atstovų, nauja tvarka senamiesčio lankytojams nepatogumų nesukelia, kadangi mokestis taikomas už pravažiavimą, ne įvažiavimą.
„Prieš pradedant veikti STZ mokesčiui, kasdien pro senamiestį vidutiniškai pravažiuodavo apie 2 tūkstančiai automobilių. Nuo rugpjūčio šis skaičius sumažėjo iki pusantro tūkstančio. Apie 30 proc. sudaro turintieji leidimus, 6–7 proc. – elektromobilių savininkai, besinaudojantys lengvata pro senamiestį vykti nemokamai“, – Eltai komentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
M. Matusevičiaus teigimu, pavyko išpildyti savivaldybės lūkestį sumažinti automobilių skaičių miesto centre.
„Tai natūraliai reiškia mažesnę taršą, triukšmą ir nebe tokį intensyvų eismą siaurose gatvelėse, ko ir siekta miesto Darnaus judumo plane“, – teigia jis.
Savivaldybė: senamiesčio lankytojams nepatogumų nebus
Kauno miesto savivaldybė tikina, kad pradėjus veikti STZ, dauguma gyventojų dėl įvestos 2 eurų rinkliavos nepatogumų patirti neturėjo. Laikinosios sostinės savivaldybės atstovų teigimu, į senamiestį atvykstantieji asmeniniais reikalais naujo mokesčio nepajaučia, nes į STZ mokestį įskaičiuota pirmoji valanda už automobilio stovėjimą.
„Paprastai tariant, atvažiavus bent valandai ar ilgesniam laikui į senamiestį – praleisti laisvalaikį, apsilankyti kavinėje ar kitais tikslais – viešnagė šioje miesto dalyje papildomai nekainuos nė cento, nes už 2 eurų STZ mokestį skiriama valanda nemokamo parkavimo“, – sako Kauno savivaldybė.
Kauno savivaldybė teigia palaikanti nuolatinį dialogą su verslininkais ir miestiečiais dėl papildomų išlygų ir lengvatų. Skelbiama, kad atsižvelgiant į prašymus, dar praėjusį mėnesį abipus senamiesčio įrengta papildomų vietų nemokamam 15 minučių sustojimui.
ELTA primena, kad dar 2019 metais Kauno miesto savivaldybė patvirtino Darnaus judumo planą, kuriame buvo numatyta sumažintos taršos zona, dar kitaip vadinama mažų emisijų zona.
„Tikslas – mažiau tranzito senamiestyje. Tai kuo mažiau automobilių, tuo mažiau taršos, tuo mažiau triukšmo – bus patogiau judėti senamiestyje žmonėms. Tikimės, kad srautai sumažės ir senamiestis pasidarys patrauklesnis“, – birželį Eltai M. Matuševičius.