Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog per artimiausius keturis metus Lietuvoje veikiausiai nebus ardoma rusiška geležinkelio vėžė. Nors socialdemokratas pažymi, jog ilgainiui reikėtų pereiti prie europinės vėžės standartų, ministras akcentuoja, jog tai – itin dideli pokyčiai, reikalausiantys ne vieno šimto milijono eurų lėšų.
„Abejoju, ar tai bus prie manęs (ardoma rusiška geležinkelio vėžė – ELTA). Atsakymas toksai, ar šiandien reikia ardyti – na, nereikia ardyti, nes šiandien iš esmės visas Lietuvos geležinkelių riedmenų parkas yra ant tos vėžės ir pastatytas. Ką reiškia jį nuardyti? Tai reiškia, kad mes sugriausime visą savo infrastruktūrą“, – ketvirtadienį sakė E. Sabutis.
„Žiūrint į ateitį – taip, būtų gerai, kad pereitume prie europinių vėžės standartų, tačiau tai nėra tik bėgiai. Tai daug įvairių klausimų, ties kuriais, beje, ir dirbame. Tai, kad vien pereitume prie pasiaurintos vėžės, dar nereiškia, kad visi klausimai išspręsti: yra aibė teisinių klausimų – ir techninių, ir technologinių, kuriuos lygiai taip pat reikia išspręsti. Nes susiaurinti bėgius – tai reiškia, kad mes ir visus riedmenis turime pakeisti. O tai yra tikrai ne vieno šimto milijonų investiciją. Tą mes turime daryti, bet, aišku, tą turime išsidėlioti laike“, – dėstė ministras.
ELTA primena, kad 2022 m. vasarį prasidėjus plataus masto Rusijos invazijai į Ukrainą, Lietuvoje buvo diskutuojama, ar reikėtų atsijungti nuo rusiškos geležinkelio vėžės.
Šia vėže kroviniai Lietuvos teritorija gabenami į Kaliningradą.
Pastaroji rusiška vėžė yra platesnė nei naudojama Europos Sąjungoje.