Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad remonto darbai kelio atkarpoje tarp Molėtų ir Utenos turėtų būti užbaigti iki šių metų pabaigos. Taip pat, anot jo, artimiausiu metu turėtų būti paskelbtas rangovas ir galimai jau šiais metais prasidės darbai likusioje atkarpoje nuo Vilniaus pusės link minėtų Molėtų, o lėšos remontui bus numatytos kitų metų valstybės biudžeto projekte.
„Rangovas turi terminus Utenos plentą nuo Molėtų iki Utenos pabaigti tik kitų metų pirmame ketvirtyje. Bet žinau, kad iki metų pabaigos asfaltas bus ir galėsime judėti atnaujinta danga. Turiu naujausią informaciją dėl kitų atkarpų, kur vyksta konkursas, artimiausiu metu turėtume paskelbti rangovą, kas pradės, gal ir šiais metais, darbus atkarpoje nuo posūkio į Nemenčinę link Molėtų“, – penktadienį žurnalistams netoli Marijampolės, „Via Baltica“ kelio ruožo atidarymo renginyje kalbėjo M. Skuodis.
„Kitą, dar kitą savaitę bus konkursai likusioms atkarpoms. Esu ramus, kad visi darbai suplanuoti ir galiu išduoti nedidelę paslaptį, kad biudžete reikalingos lėšos suplanuotos ir naujam Seimui reikės tą patvirtinti“, – pažymėjo jis.
Šiuo metu atnaujinamos atkarpos nuo Molėtų iki Utenos darbų vertė sudaro 61 mln. eurų (su PVM), darbų Utenos mieste vertė – 7 mln. eurų (su PVM).
Likusio 42,8 km ilgio ruožo rekonstrukcijos darbų kaina bus aiški tik įgyvendinus ir pasibaigus viešųjų pirkimų procedūroms, tačiau vertinama, jog ji galėtų siekti daugiau nei 150 mln. eurų.
Kelio nuo Molėtų iki Utenos rekonstrukcijos metu suplanuota kapitaliai sutvarkyti dvi eismo juostas, įrengti autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, pėsčiųjų takus, nuo gyvūnų migracijos apsaugančias tinklo tvoras bei horizontalius barjerus.
Lietuvos automobilių kelių direkcija (dabar „Via Lietuva“) ir bendrovė „Hisk“ (buvę „Panevėžio keliai“) šių metų sausio pabaigoje pasirašė sutartį dėl A14 kelio atkarpos tarp Molėtų ir Utenos remonto.
Tuomet M. Skuodis tvirtino, kad atkarpos tarp Molėtų ir Utenos kelio remonto darbai turėtų būti užbaigti dar šiemet, o likusi A14 kelio dalis tarp Vilniaus ir Molėtų, kurioje darbai numatomi vėlesniu laikotarpiu, bus praplatinta iki trijų juostų.
Visas A14 kelio ilgis – 95,6 km. Iš kitų šalies kelių jis išsiskiria tuo, kad yra sudėtas iš betono plokščių, kurios veikiamos oro sąlygų dažnai deformuojasi.
Kelių sektoriui šių metų valstybės biudžete skirti 872 mln. eurų. Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) numatyti 583 mln. eurai, iš laikinojo solidarumo įnašo – 130,5 mln. eurų. Dar beveik 159 mln. eurų numatyti iš ES finansinės paramos.
Šiais metais KPPP numatyta 40 mln. eurų didesnė suma – lėšos bus skirtos magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena rekonstravimui.