„Vakaro žinios" sulaukė jau ne vieno skaitytojo skundo dėl netikėtai padidėjusių mobiliojo ryšio paslaugų sąskaitų. Kartą užsisakius kokį žaidimą, sudalyvavus loterijoje ar net balsavime, galima įsivelti į situaciją, kai už paslaugas teks mokėti vis daugiau ir daugiau.
Jau esame rašę vieno skaitytojo istoriją, kai šiam netikėtai pradėjo didėti mobiliojo ryšio paslaugų sąskaitos. Vyras gaudavo žinutes iš numerio 1337 apie kažkokią prenumeratą, kurios teigė neužsisakęs. Tuomet nutraukti ją pavyko tik situacija susidomėjus žiniasklaidai.
Trumpasis numeris 1337 jau kelerius metus yra naudojamas telefoninių sukčių. Anksčiau ne kartą rašyta apie panašias situacijas. Tuomet buvo paviešinta, jog minėtas numeris priklauso Estijos bendrovei „MobiGW OU", tačiau ši dievagojosi, esą kiekvienu atveju klientai yra informuojami, jog užsisakę kokią nors paslaugą šiuo telefonu, supranta, jog ji bus apmokestinta.
Žmonės pasakojo iš šio numerio gaunantys pornografinio turinio žinutes, raginimus apsaugoti savo telefono numerį ir kitą turinį, už kurį vėliau tenka sumokėti. Buvo parengtas ne vienas straipsnis, įspėjantis žmones neužkibti ant tokio kabliuko ir neužsisakinėti šiuo numeriu jokių paslaugų. Žmonės skundėsi, kad kartą sudalyvavus loterijoje ar atsisiuntus žaidimą, mokamų paslaugų atsisakyti tapdavo kone neįmanoma. 1337 numeriu galima užsakyti įvairias ir populiarias paslaugas, buvo galima ir balsuoti „Eurovizijoje".
Neseniai į redakciją kreipėsi dar viena skaitytoja, kurios giminaitė pradėjo skųstis dėl didėjančių mobiliojo ryšio operatoriaus sąskaitų. „Jose matyti, kad užsakytos kažkokios paslaugos. Bandėme domėtis, ir pamatėme, kad tai tas pats numeris 1337, kuriuo naudojasi sukčiai. Giminaitė tikrai jokių paslaugų neužsakinėjo, jokių prenumeratų neturi, „Eurovizijoje" nebalsuoja. Kreipėmės į operatorių, bet nieko išsiaiškinti nepavyko", - sakė moteris.
„Vakaro žinios" kreipėsi į ryšio operatorių „Tele2", su kuriuo skaitytojos giminaitė yra sudariusi sutartį. „Tele2" viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė patikino, kad tokie atvejai įmonei žinomi. Konkrečios situacijos komentuoti ji negalėjo, tačiau pasakė, kaip įprastai sprendžiamos tokios situacijos.
„Visada esame kliento pusėje, kiekvieną tokią situaciją sprendžiame individualiai. Geranoriškai konsultuojame klientus, kaip saugiai elgtis internete arba kaip atsisakyti jų netenkinančių paslaugų iš trečiųjų šalių, prireikus, padedame jas atšaukti, blokuoti", - sakė įmonės atstovė.
Ji paaiškino, kaip dažniausia nutinka, kad kliento sąskaitoje atsiranda papildomos paslaugos iš 1337 numerio: „Pasitaiko, kad įvairių trečiųjų šalių paslaugų klientai užsisako to gerai nesuprasdami, pavyzdžiui, net ir netyčia paspaudus ant iššokančio reklamos blokelio gali atsirasti langelis, kur prašoma suvesti savo telefono numerį, neva, kad būtų galima pažiūrėti toliau pateikiamą turinį ar pan.
Kadangi grėsmių ir nesąžiningų veiklų internete vis daugėja, specialiai sukūrėme ir tinklo lygiu veikiančią „Interneto apsaugą" - šiame įrankyje galima įjungti reklamų kategorijos blokavimą, tada dauguma tokių reklamų bus užblokuotos ir vartotojui bus mažesnis šansas kažką „pasigauti".
Ši paslauga taip pat įspėja ir jei SMS gauta nuoroda nėra saugi bei blokuoja prieigą prie nelegalių, žalingo turinio svetainių."