Parlamentarai pratęstos pavasario sesijos metu svarstys, ar pritarti Seimo Peticijų komisijos siūlymui atmesti peticiją, kuria raginama seniūnaičiams mokėti bent jau simbolinę algą.
Seimo Peticijų komisija gavo peticiją, kuria siūloma Vietos savivaldos įstatymo vieną iš punktų išdėstyti taip: „Seniūnaičiui jo, kaip senūnaičio, veikla yra atlyginama (apmokama). Seniūnaičiams nustatomas nuo 3 iki 5 procentų tos savivaldybės, kurios seniūnaitis jis yra, mero darbo užmokesčio dydžio atlyginimas. Atlyginimo dydį nustato tos savivaldybės taryba. Seniūnaitis turi teisę atsisakyti šio atlyginimo, reglamento nustatyta tvarka pateikdamas prašymą dėl seniūnaičio pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra, visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam seniūnaičiui šioje dalyje nurodytas atlyginimas neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojamai ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokėti mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos."
Komisija priėmė sprendimą teikti Seimui išvadą netenkinti šio siūlymo, atsižvelgusi į Seimo Teisės departamento ir Lietuvos savivaldybių asociacijos nuomonę.
„Vietos savivaldos įstatyme įtvirtinta, kad seniūnaitis yra rinktas bendruomenės atstovas, kurio atliekami veiksmai atliepia bendruomenės interesus. Pažymėtina ir tai, kad seniūnaičiai, vykdydami savo funkcijas, nėra atskaitingi savivaldybės tarybai ar administracijai, todėl sunku pasakyti, kiek jie praleidžia laiko atlikdami darbą, už kurį pagal pareiškėjų siūlomą projektą, jiems turėtų būti mokamas atlygis.
Atkreipiame dėmesį, kad atlyginimas gali būti nustatomas už darbą atliekant seniūnaičio pareigas, o ne už veiklą. Nustačius seniūnaičiams atlyginimą už darbą, seniūnaičiai turėtų patys vesti savo darbo laiko apskaitos žiniaraščius, o tai didintų administracinę naštą tiek pačiam seniūnaičiui, tiek ir savivaldybei, nes seniūnaičių dirbtas laikas būtų sunkiai patikrinamas, o tai neužtikrins viešųjų finansų naudojimo skaidrumo. Pažymėtina ir tai, kad įstatyme nėra įvardintų konkrečių privalomų atlikti seniūnaičiui darbų, už kuriuos būtų mokamas atlyginimas. Seniūnaitis turi teises ir pareigas, tačiau funkcijų, patenkančių į viešojo administravimo subjektų kompetenciją, neturi", - dėstoma komisijos išvadose.
Taip pat akcentuojama kad peticijos reikalavimų patenkinimas pareikalautų papildomų savivaldybių finansinių išteklių, kurių kompensavimas esą nėra pagrįstas. Pavyzdžiui, Joniškio rajono savivaldybei papildomas lėšų poreikis per metus sudarytų apie 108 tūkst. eurų (jei seniūnaičiui būtų nustatyta 3 proc. mero algos dydžio atlygis) - 170 tūkst. Eur (5 proc.).