Ruošiantis antrajam sostinės tarybos balsavimui ateinančią savaitę, vilniečiai prie savivaldybės šeštadienį dar kartą protestuos prieš viešojo transporto bilietų branginimą.
Pirmasis protestas vyko sausio pabaigoje, Vilniaus miesto tarybai pirmą kartą ruošiantis balsuoti už bilietų kainų kėlimą nuo šių metų liepos mėnesio.
Protestus organizuoja klimato judėjimai „Fridays for Future Lietuva“ ir „Extinction rebellion Lietuva“ bei Gegužės 1-osios profesinė sąjunga.
Aktyvistai argumentuoja, kad viešasis transportas autobusais ir troleibusais yra viena iš esminių paslaugų, kurią mokesčių mokėtojams turi užtikrinti miesto valdžia, o didesnės kainos labiausiai paveiks pažeidžiamiausius gyventojus.
Pagal dabartinį siūlymą, kai kurių rūšių bilietai brangtų beveik dvigubai, pavyzdžiui, vienkartinio 30 minučių bilieto kaina būtų didinama nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro.
Ilgalaikis 30 dienų bilietas bilietas brangtų nuo 29 iki 45 eurų, 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kiltų iki 7,5 euro.
Savivaldybė teigia, kad bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą.
Skaičiuojama, jog nepakeitus kainodaros šie planai miestui kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.
Bazinį transporto bilietų kainų kėlimo siūlymą parengė savivaldybės įmone „JUDU“. Anot jos, pakeitus kainas, miestas kasmet surinktų papildomus 20 mln. eurų.
Tačiau protestuotojai teigia, kad „JUDU“ nėra pateikusi viešųjų pirkimų plano, kuriame atsispindėtų, ką planuojama nuveikti už šias naujai surenkamas lėšas.
„Sausio 28 dieną susitikome su „JUDU“ administracija ir vadove – susitikimo metu paprašėme atsiųsti konkretų planą, ką planuojama nuveikti už surinktus pinigus, gavome pažadą, kad dokumentai bus pateikti, bet nesulaukėme atsakymo iš įmonės“, – anksčiau išplatintame pranešime teigia protesto organizatoriai.
Sostinės meras Valdas Benkunskas yra sakęs, kad bilietų kainų kėlimas yra reikalingas, norint tinkamai išlaikyti turimą infrastruktūrą ir investuoti į naują.
Savivaldybės duomenimis, bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2013 m., o infliacijos pokytis sudarė 51 proc.