Užsisakėte siuntinį iš pigių kiniškų prekių parduotuvės, jis atkeliavo į Lietuvos paštą, bet nejuda iš vietos. Tarptautinės siuntų sekimo programėlės jį rodo Lietuvoje, bet mūsų paštas atsako, jog siuntinys neregistruotas - niekuo padėti negali. Su tokia situacija susidūrė „Vakaro žinių" skaitytoja Jurgita, likusi be prekės ir be pinigų.
„Kovo pabaigoje užsisakiau marškinėlius iš „AliExpress". Nebrangūs, bet gražūs. Paprastai prekės atkeliauja per dvi savaitės, o čia jau ir balandis baigėsi - kaip nėra, taip nėra. Įlendu į puslapį, paseku siuntinį - ogi jis guli Lietuvos pašto sandėlyje. Be to, programėlė rodo, esą man nesėkmingai bandyta jį įteikti balandžio 20 d. Dar kartą pasitikrinu telefoną, el.paštą - jokios informacijos apie siuntinio atsiėmimą iš Lietuvos pašto nesu gavusi.
Palaukiu dar porą savaičių - nieko. Tada jau kreipiausi į Lietuvos paštą. Į užklausą raštu, kur nurodytas mano užsakymo numeris, man buvo atsakyta esą siunta neregistruota - todėl jie jos negali „atsekti". Na, bet juk siunta turi numerį ir kitos programėlės ją mato būtent Lietuvos pašte!
„Apgailestaujame, tačiau informacija apie neregistruotos siuntos buvimo vietą siuntų paieškos sistemoje nėra fiksuojama, todėl jų paieška negalima. Neregistruotos siuntos yra pristatomos į pašto dėžutę. Jei siunta netelpa į pašto dėžutę, paliekamas gavimo pranešimas ir siunta yra saugoma jus aptarnaujančiame pašto skyriuje.
Atsiimdami siuntą turėkite su savimi siuntos gavimo pranešimą bei asmens dokumentą", - tokį atsakymą gavau iš pašto.
Rašau paštui dar kartą, kad jokio pranešimo apie siuntos gavimą/atsiėmimą aš negavau. Turiu įtarimą, jog siuntinukas galėjo būti pasisavintas nesąžiningo darbuotojo, tad dabar jo niekas neieško - nors tai nėra laiškas, kurio neįmanoma susekti. Jis turi numerį, prasidedantį UB - besibaigiantį LV. Jį tikrai galima susekti - kaip tą daro tarptautinės programėlės, rodančios, jog siunta yra Lietuvos pašte.
Bet mūsų paštas nesukalbamas - nenori nė piršto pajudinti: „Patiksliname, kad paprastosios (neregistruotos) korespondencijos siuntos nėra registruojamos, jų duomenys (siuntėjo, gavėjo adresai ir kt.) neįrašomi į lydimuosius pašto siuntų dokumentus bei į oficialias siuntų sekimo sistemas ar AB Lietuvos pašto duomenų bazę. Dėl šios priežasties nėra galimybių sekti tokių siuntų siuntimo kelio ir patikrinti jų gavimo, įteikimo/neįteikimo, saugojimo ar grąžinimo duomenų, nes tokių siuntų identifikavimo duomenys tiesiog neegzistuoja."
Taigi pagulėjęs kokius tris mėnesius Lietuvos pašte mano siuntinukas išskrido atgal į Kiniją! Na, arba pamatysiu savo marškinėliais pasipuošusį kokį nors paštininką...". Štai tokią istoriją „Vakaro žinioms" papasakojo Jurgita.
Kreipėmės komentaro į Lietuvos paštą.
„Klientams, norintiems sužinoti tikslią siuntos, keliaujančios pašto tinklu į Lietuvą, lokaciją visada rekomenduojame vadovautis tik informacija, pateikiama oficialiame Lietuvos pašto tinklalapyje post.lt. Pakomentuoti duomenų, pateikiamų kituose siuntų sekimo puslapiuose, negalime, kadangi už juos atsakingas yra ne Lietuvos paštas. Savo ruožtu detalią pašto tinklu keliaujančių siuntų vietą ir statusą, vos tik jos patenka į Lietuvos teritoriją ir jų logistika pradeda rūpintis Lietuvos paštas, visada operatyviai atvaizduojame savo tinklalapyje.
Kalbant apie siuntų tipus, juos atskleidžia siuntų koduose matomos raidės. Jeigu matomos raidės U arba X - tai siuntos „Be sekimo", kurių siuntos kelio stebėti negalima. Mažose pakuotėse ir iki 2 kg sveriančios tokio tipo siuntos įdedamos į pašto dėžutę. Siuntai į ją netelpant, ją kviečiama atsiimti pašto skyriuje. Paprastai, tai yra ekonomiškiausia pašto paslauga.
R raidė siuntos kode indikuoja siuntą „Pasirašytinai". Tokio tipo siuntos, sveriančios iki 2 kg, gavėjams įteikiamos namuose, o jų įteikimas užfiksuojamas parašu. Gavėjo neradus namuose, arba siuntų svoriui viršijus 2 kg, tokias siuntas kviečiama atsiimti pašto skyriuje. Detalų siuntos kelią šiuo atveju galima stebėti tik siuntai esant Lietuvoje", - komentavo Lietuvos pašto komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas.
„Vakaro žinios" perklausė, jeigu gavėjas neatsiima siuntinio, kada kartojamas pranešimas? L.Zadarackas atsakė, jog „informaciniai pranešimai klientams apie jų laukiančias siuntas pašto skyriuose yra siunčiami vieną kartą."
„Vakaro žinių" skaitytoja dar kartą pasitikrino iš pašto gautas žinutes telefone bei el.pašte - jokio pranešimo apie šią siuntą nėra. Taigi, Jurgita liko ir be marškinėlių, ir be pinigų - mat „AliExpress" programėlė aiškiai rodo, jog siunta atkeliavo į Lietuvą, tačiau neva gavėja jos neatsiima. Kaip jau supratote, gavėja atsiimti negali, nes negavo pranešimo iš Lietuvos pašto. O šis pasiraitoti rankovių neketina.
Bus pamoka, daugiau iš „AliExpress" nesisiųsti ar „Lietuvos pašto" paslaugomis nesinaudoti?
„Oi ne. Dažnai iš to puslapio užsakinėju visokių smulkmenų, pavyksta nemenkai sutaupyti, nes tokia pati prekė Lietuvoje kainuoja kelis kartus brangiau. Pavyzdžiui, neseniai vykusiame „Braškių festivalyje" Vilniuje, Gedimino pr., moteriškė prekiavo bižuterija - visi papuošalai ant jos prekystalio buvo iš „Aliexpress"! Dvigubi sujungti žiedai, kurie dabar itin populiarūs, pas ją kainavo 15 Eur, kai „Aliexpress" kaina nesiekia 5 Eur. O keturlapių dobiliukų auskarai Lietuvoje parduodami iš viso su kosminiu antkainiu!..
O dėl mūsų pašto - tiesiog trūksta ten žmogiškumo, o gal ir naujesnės sekimo sistemos. Jeigu klientas, sakykim, per mėnesį neatsiima siuntos, kodėl nepakartojus pranešimo? Be to, gal telefono numeris nurodytas su klaida, tai toks siuntinys niekada nepasieks gavėjo. Nors jis pats gali šimtą kartų kreiptis su savo asmens duomenimis į paštą - niekas nepadės", - svarsto Jurgita.