Sostinės taryba nusprendė nuo liepos Vilniuje branginti visų viešojo transporto bilietų kainas.
Trečiadienio posėdyje už siūlymą balsavo 28, prieš buvo 20 tarybos narių, nesusilaikė nė vienas. Pokyčiai įsigalioja nuo liepos 1 d., tačiau dar iki rugsėjo pabaigos keleiviai galės važiuoti su iš anksto įsigytais seno nominalo bilietais, o nuo spalio senomis kainomis įsigytų bilietų aktyvuoti nebegalės.
Šiuo, jau antru balsavimu, priimtas po pristatymo sausio pabaigoje pakoreguotas bilietų kainų paketas.
Pagal pirminį siūlymą, kurį pateikė savivaldybės įmonė „Judu“, 30 minučių bilieto kainas ketinta didinti nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro. Tuo metu ilgalaikį 30 dienų bilietą siūlyta branginti nuo 29 iki 45 eurų, o 30 dienų (tik darbo dienomis) – nuo 26 iki 40 eurų.
Tačiau pagal atnaujintą variantą pusvalandžio trukmės bilietas panaikintas, o palikto valandos trukmės bilieto kaina pakelta ne iki 1,75, bet iki 1,25 euro. Tuo metu ilgalaikis 30 dienų bilietas (su savaitgaliais) po korekcijų branginamas ne iki 45, bet iki 38 eurų.
12 mėnesių bilietas branginamas nuo 310 ne iki 480, bet iki 405 eurų, o 90 dienų bilietas – nuo 81 iki 110 eurų (vietoje anksčiau planuotų 125 eurų)
Tuo metu 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kyla iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų, 3 mėnesių – nuo 81 iki 125 eurų.
Taip pat įvedamos naujos bilietų rūšis – šeimos, grupiniai, didelių grupių ir bilietai dviems kelionėms.
Kartu išlaikomos esamos lengvatos studentams ir moksleiviams bei kitos, numatytos įstatyme, išskyrus metinius bilietus senjorams – kaina suvienodinama su tokiu pradinukų bilietu ir didinama nuo 2,9 iki 10 eurų.
Vilniaus savivaldybė anksčiau teigė, jog naujoji kainodara miestiečius skatins pereiti nuo trumpalaikių iki ilgalaikių bilietų.
Pasak jos, bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą.
Skaičiuojama, jog nepakeitus kainodaros šie planai miestui kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.
„Judu“ skaičiavimais, pagal pirminį siūlymą pakeitus kainas, miestas kasmet surinktų papildomus 20 mln. eurų.
Visgi savivaldybės planais nepatenkinti vilniečiai ir aktyvistai jau rinkosi į du protestus prieš ketinimus didinti bilietų kainas – prieš pirmąjį tarybos posėdžio balsavimą ir praėjusį šeštadienį.
Aktyvistai argumentuoja, kad viešasis transportas autobusais ir troleibusais yra viena iš esminių paslaugų, kurią mokesčių mokėtojams turi užtikrinti miesto valdžia, o didesnės kainos labiausiai paveiks pažeidžiamiausius gyventojus.
Visgi sostinės meras Valdas Benkunskas yra sakęs, kad bilietų kainų kėlimas yra reikalingas, norint tinkamai išlaikyti turimą infrastruktūrą ir investuoti į naują.
Savivaldybės duomenimis, bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2013 m., o infliacijos pokytis sudarė 51 proc.