Sostinės meras Valdas Benkunskas sako, kad Vilniaus evakuacijos planas jau yra baigtas ir šiuo metu derinamas su valstybinių institucijų atstovais. Pasak politiko, dalis šio plano bus pristatyta ir visuomenei.
„Jis (Vilniaus evakuacijos planas – ELTA) yra pabaigtas, šiuo atveju yra baigiamas derinimas su vyriausybinėmis institucijomis. Mes neturime nacionalinio evakuacijos plano, kuris irgi šiuo metu yra ruošiamas. Darbai vyksta iš tikrųjų intensyviai“, – antradienį žurnalistams sakė V. Benkunskas.
„Mes dar niekur nevėluojame, mums nereikėjo evakuotis ir aš tikiu, kad nereikės evakuotis, bet darbas padarytas yra rimtas, atsakingas ir bus padėtas į stalčių, tikintis, kad jo niekada neprireiks“, – pridūrė jis, akcentuodamas, jog sostinės savivaldybė yra viena pirmųjų atlikusi šiuos darbus, susijusius su civiline sauga.
V. Benkunsko teigimu, evakuacijos planas bus sudarytas iš dviejų dalių.
„Tai, kas bus viešai skirta, tikrai bus pristatyta, o kas nevieša, atguls į slaptą seifą“, – pažymėjo jis.
Meras taip pat nurodė, jog siekiant užtikrinti tinkamą miesto gyventojų evakuaciją, esant pavojui, tęsiami tam reikalingi infrastruktūros pralaidumo darbai. Tiesa, pabrėžė jis, šie pokyčiai yra reikalingi ne tik dėl evakuacijos.
„Tie darbai vyksta ir jie yra multifunkciniai. Nėra vieno kažkokio darbo, kuris būtų skirtas tik evakuacijai, suprantant, kad pagrindinis kiekvieno miesto, ir ypač Vilniaus, evakuacijos pagrindas bus evakuacija keliais, geležinkeliu ir pan. Tai turime vietas, kur reikia padaryti tam tikrus darbus, tam tikrus darbus turi padaryti Susisiekimo ministerija ir „Via Lietuva“, nes tai ir nacionalinės reikšmės keliai“, – dėstė politikas.
„Tam tikrus darbus mes darome, kad pralaidumas mieste, kalbant apie visus kamščių problematikas, būtų geresnis“, – apibendrino meras.
Mėnesio pradžioje po susitikimų su atsakingomis institucijomis Krašto apsaugos ministerijoje (KAM), meras teigė, kad pagrindinis sostinės evakuacijos planas numatomas keliais ir geležinkeliais, o evakuacija Nerimi laikoma papildoma priemone.
Jis taip pat nurodė, kad Vilniuje yra parengti penki infrastruktūros tvarkymo projektai, kuriuos įgyvendinus mieste būtų „atkimšti butelio kakliukai“ ir padidinti eismo pralaidumai – pavyzdžiui, Mykolo Lietuvio, Šiaurinėje gatvėse. Iš mažesnių projektų meras įvardijo valstybės kelių valdytojos „Via Lietuva“ priklausantį išvažiavimą į A1 magistralę šalia Gariūnų, kurioje susidaro kamščiai.