Net jeigu vykdami į užsienį pamiršote išmaniajame įrenginyje išjungti mobiliųjų duomenų funkciją, Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių teigimu, galimybių būnant svetur neprinaršyti už šimtus eurų yra ir jų vis daugėja.
Vis dar pasitaiko atvejų, kai po užsienius keliaujančių tautiečių grįžus namo gali laukti nemaloni staigmena - milžiniškos sąskaitos už mobilųjį ryšį. Taip nutinka, jeigu asmuo, kaip įpratęs, naudojasi visomis išmaniųjų įrenginių galimybėmis ne Europos Sąjungos šalyse, tokiose kaip Egiptas, Turkija ar egzotiškieji Maldyvai. Atskirais atvejais Lietuvos gyventojo telefonas į užsienio operatoriaus tinklą gali persijungti pasienyje, kur kartais stipriau veikia būtent kaimyninių šalių mobiliojo ryšio antenos. „Vakaro žinios" pabandė išsiaiškinti, kaip galima išvengti tokių nemalonumų.
„Bitės" atstovas Jaunius Špakauskas patvirtino, kad ši tema aktuali tiek visiems kartu, tiek kiekvienam asmeniškai.
„Yra keletas patogumo sluoksnių, kuriais „Bitė" siekia palengvinti klientų keliones: informaciniai pranešimai bei specialūs paslaugų pasiūlymai ne ES šalyse, iš kurių žmogus pats pasirenka, kas jam reikalinga konkrečios kelionės metu. Taip pat yra išlaidų kontrolė - tam tikra paties žmogaus nustatyta suma, kurią pasiekus įsijungia sąskaitos lubos. Pasienio regionuose, pavyzdžiui, lankant Druskininkus, Medininkus ar Nidą, „Bitės" klientai nepateks į situacijas, kur netikėtai, dažnai be jo paties žinios ryšio tiekėju staiga tampa Rusijos ar Baltarusijos telekomunikacijų bendrovė. Taip nutinka, nes mobilieji įrenginiai taip veikia, kad ieško stipresnio ryšio, kas gali gerokai padidinti klientų sąskaitas. Beje, „Bitė‘ tokį patogų, klientus saugantį sprendimą naudoja nebe pirmus metus ir vienintelė rinkoje", - nurodė jis.
Pasak Astos Buitkutės, „Tele2" viešųjų ryšių vadovės, žmonių budrumą užliūliavo patogumai.
„Dėl ES galiojančio „naršyk kaip namuose" (Roam like at home) principo, keliaudami bloko šalyse klientai įprato būti ramūs ir neskaičiuoti nei minučių, nei interneto gigabaitų. Tačiau kai žmonės vyksta į šalis, kurios nepriklauso ES, visada rekomenduojame iš anksto pasitikrinti, kokie tarptinklinio ryšio tarifai ten galioja, prireikus, pasididinti turimą kredito limitą, jeigu suplanuotos ilgesnės atostogos, - priminė ji. - Apie tai, kokie tarifai galioja konkrečioje šalyje, kiekvieną klientą informuojame SMS žinute, vos nusileidus lėktuvui ar kirtus sieną automobiliu. Žinome, kad naršymas yra labai svarbus, todėl atskirai tarptinklinio ryšio mobiliojo interneto paslaugoms yra nustatytas 50 eurų limitas. Jį pasiekus, klientui siunčiame SMS žinutę, ir jis pats gali pasirinkti - tęsti interneto duomenų naudojimą užsienyje ar jį sustabdyti. Sustabdžius interneto duomenų naudojimą užsienyje, kitos paslaugos toliau veikia. Jeigu klientas pasirenka, kad nori toliau naudotis tarptinklinio interneto duomenimis, jam vėl suteikiamas 50 eurų limitas, kurį išnaudojus, vėl siunčiame žinutę. Užsisakyti šią paslaugą galima tiek kartų, kiek reikia."
Be to, pasak A.Buikutės, išvykus į užsienį klientams visada siūloma pigesnių alternatyvų - galima įsigyti specialius duomenų paketus ir naršyti laisviau.
Audrius Stasiulaitis, „Telia Lietuva" atstovas spaudai, priminė, kad atvykus į užsienio šalį telefonas savaime prisijungia prie tos šalies mobiliojo ryšio operatoriaus tinklo.
„Prisijungus prie mobiliojo tinklo užsienyje, automatiškai atsiunčiama pasveikinimo žinutė su reikiama informacija. Kliento mokėjimo planui tikslius taikomus tarifus galima sužinoti prisijungus ir prie savitarnos arba prieš kelionę patikrinti internete, įvedus norimos šalies pavadinimą, - paaiškino jis. - Tačiau dėl klientų patogumo, ten kur standartiniai duomenys yra brangūs, jiems siūlome viešint šalyje įsigyti duomenų paketus už specialią kainą. Juos klientai gali užsisakyti SMS žinute arba užėję ant pasveikinimo žinutėje gautos nuorodos. Užsakomų planų skaičius neribojamas, dienos interneto planas galioja 24 val. nuo užsakymo momento, savaitės interneto planas galioja 7 paras nuo užsakymo momento."
Dar vienas būdas kontroliuoti savo išlaidas, pasak A.Stasiulaičio, yra mobiliojo interneto limitas. „Visiems „Telia" mobiliojo interneto užsienyje vartotojams yra įjungtas standartinis 60 eurų per mėnesį mobiliojo interneto užsienyje limitas. Į jį nėra įtraukti kliento perkami papildomi duomenų paketai. Limitą klientas gali bet kada pats pasikeisti, susisiekus su klientų aptarnavimo skyriumi. Rekomenduojame klientams prieš vykstant į užsienį visuomet pasitikrinti ten taikomus tarifus, jeigu klientas žino, jog ten praleis daug laiko ir naudosis duomenimis, galbūt reikėtų pasididinti mobiliojo interneto užsienyje limitą. Limitas taip pat saugo žmones nuo galimos telefono vagystės ar netekimo atveju patirtų nuostolių, jei telefonu užsienyje bandytų pasinaudoti svetimi žmonės. Pasiekus 80 proc. mobiliojo interneto užsienyje limtą ir išnaudojus mobiliųjų duomenų 100 proc. limitą, klientas yra informuojamas SMS žinute", - nurodė „Telia" atstovas.