Lietuvos kariuomenės turimi du sraigtasparniai "Mi-8T" bus remontuojami, tačiau ne Rusijoje, nusprendė Krašto apsaugos ministerijos (KAM) Gynybos resursų taryba (GRT).
Dviejų "Mi-8T" sraigtasparnių remonto procesas buvo sustabdytas pernai, paaiškėjus, kad konkursą laimėjusi "Helisota" dalį darbų ketina perleisti Rusijoje registruotai įmonei. Kaip Eltai teigė krašto apsaugos ministro patarėja viešiesiems ryšiams Vita Ramanauskaitė, GRT nusprendė nenutraukti sutarties su "Helisota" su sąlyga, kad prie remonto neprisidės Rusijos įmonės. Kur ir kada bus remontuojami du "Mi-8T", turėtų paaiškėti artimiausiu metu.
"Greičiausiai tai bus Azerbaidžanas", - Eltai sakė V. Ramanauskaitė.
Lietuvos karinės oro pajėgos iš viso turi 6 "Mi-8T" sraigtasparnius, tačiau šiuo metu užduotis vykdo tik vienas iš jų - kiti yra remontuojami arba remontuotini.
"Ar ir kiek verta investuoti į likusių turimų trijų kapitalinio remonto reikalaujančių "Mi-8T" sraigtasparnių remontą ar modernizaciją, GRT spręs būsimuose posėdžiuose", - rašoma Eltai atsiųstame KAM pranešime.
Po sprendimo prie sraigtasparnių remonto prileisti rusiškas įmones posto neteko ir į rezervą buvo perkeltas Karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Audronis Navickas.
Nuo 2022 m. kariuomenė planuoja pereiti prie vakarietiškų sraigtasparnių platformos, tačiau kyla grėsmė, kad, nemodernizavus bent dalies rusiškų "Mi-8T", jau 2019 m. karinės oro pajėgos nebeturės nė vieno iš šio tipo orlaivių, galinčių saugiai skraidyti.
Šiuo metu kariuomenė turi 9 sraigtasparnius - 3 prancūzų gamybos "AS365 Dauphin" ir 6 "Mi-8T". Sraigtasparnius kariuomenė naudoja oro erdvės stebėjimui, gelbėjimo ir paieškos darbams, taip pat donorų organų ar ligonių transportavimui. Sraigtasparniais nepertraukiamo budėjimo režimu aprūpinami paieškos ir gelbėjimo postai, o gedimo atveju budintis sraigtasparnis turi būti nedelsiant keičiamas kitu.