Elektromobilių skaičius pasaulyje toliau sparčiai auga, rodo naujausi Vokietijoje atlikti tyrimai.
Saulės energijos ir vandenilio tyrimų centras (ZSW) sekmadienį pranešė, kad 2023 metų pabaigoje keliuose buvo apie 42 mln. automobilių su elektriniais varikliais – maždaug 50 proc. daugiau nei metais anksčiau.
Į šį skaičių įeina grynai elektriniai automobiliai, įkraunami hibridai ir elektromobiliai su ridos ilgintuvu.
ZSW duomenimis, Kinijoje buvo 23,4 mln. tokių automobilių, t. y. daugiau nei pusė visų esančių pasaulyje.
Antroje vietoje yra JAV, nors jos gerokai atsilieka, – 4,8 mln. transporto priemonių. Trečioje vietoje – Vokietija su 2,3 mln. elektromobilių, lenkianti Prancūziją ir Jungtinę Karalystę, kuriose yra atitinkamai 1,6 ir 1,5 mln. tokių automobilių.
Tikėtina, kad Kinijos dominavimas artimiausiu metu niekur nedings, nes, palyginti su praėjusiais metais, augimas šioje šalyje siekė 60 proc., t. y. gerokai daugiau nei kitose pagrindinėse rinkose.
ZSW atstovas Andreasas Püttneris sakė, kad norint pasiekti Vokietijos elektromobilumo tikslus, rinkai reikia naujo postūmio: „Vokietijos vyriausybės augimo iniciatyva, kuria siekiama labiau skatinti elektrinių įmonių automobilių naudojimą, gali būti tik pirmas žingsnis.“
Jis pasiūlė panaikinti subsidijas įprastinėms transporto priemonėms – pavyzdžiui, mokesčių lengvatą dyzelinui arba lengvatą įmonių automobiliams su vidaus degimo varikliais.
2023 metais didžiausi grynai elektrinių transporto priemonių ir įkraunamų hibridų gamintojai buvo Kinijos prekės ženklas BYD – šiek tiek daugiau nei 3 mln. naujų registracijų, „Tesla“ – 1,8 mln. ir VW – 1 mln.
BMW buvo šeštoje vietoje su šiek tiek mažiau nei 570 000 transporto priemonių, o „Mercedes“ – dešimtoje vietoje su šiek tiek daugiau nei 400 000 transporto priemonių.
Suvestiniais naujų registracijų duomenimis, du labiausiai paplitę automobiliai su elektrine pavara priklauso elektromobilių pradininkei „Tesla“: „Model Y“ – beveik 2,5 mln. automobilių ir „Model 3“ – geri 2,3 mln. automobilių.
Šiam gamintojui naudinga tai, kad pirkimai koncentruojasi tik į kelis modelius.