Pirmi plikšalos požymiai Kauno gatvėse pasirodė tik prieš 7 val. Policininkai neprisimena tokios dienos, kai nuo avarijų gausos būtų „užsidaręs" visas miestas.
Buvo užblokuotas ir visas kelias
Policijos duomenimis, Kauno apskrityje penktadienį nuo vidurnakčio iki 10 val. ryto užfiksuota daugiau nei 40 eismo įvykių, kuriuose sužaloti net 8 eismo dalyviai.
Ryte daugiausiai avarijų dėl slidaus kelio fiksuota Kaune - 25. Kaip informavo Kauno apskrities policija, didžioji dalis eismo įvykių - techniniai, kurių metu buvo apgadintos mašinos priemonės, tačiau gauta pranešimų ir dėl 5 eismo įvykiuose sužalotų žmonių. Su bene daugiausiai sunkumų automobilių vairuotojai susidūrė Kauno Varnių gatvėje, Europos prospekte, Prietilčio gatvėje.
Kelionė į darbą, ugdymo įstaigas nuo įprastinio pusvalandžio galėjo prailgti iki kelių valandų. Policijos pareigūnai teigia, jog neprisimena tokios dienos, kai nuo eismo įvykių gausos būtų tikrąja to žodžio prasme „užsidaręs" visas miestas.
Eismo saugumo užtikrinti buvo sutelktos papildomos policijos pajėgos, bet dėl miesto eismą paralyžiavusių spūsčių specialiosioms tarnyboms bei techninę pagalbą kelyje teikiantiems specialistams buvo itin sudėtinga nuvykti į avarijų vietas.
„Ypač daug sunkumų sukėlė tie eismo įvykiai, kurie, dėl slidžios kelio dangos, fiksuoti ant miesto tiltų. Buvo ir tokių įvykių, kurių metu buvo užblokuotos visos kelio juostos, buvo sunku nukreipinėti eismą", - rytinę situaciją komentavo Kauno apskrities policijos Kelių policijos skyriaus viršininkas Vigintas Lukošius.
Anot jo, šis rytas parodė, jog tokia situacija keliuose neturėtų kartotis: „Sėsime prie bendro stalo ir kalbėsimės su kitomis institucijomis. Sieksime rasti sprendimų, kurie padėtų, kad tokia situacija Kauno keliuose daugiau nepasikartotų."
Kauno rajone fiksuoti 9 eismo įvykiai, kuriuose sužalotas 1 žmogus, Jonavos rajone - 5 eismo įvykiai, kuriuose sužaloti du žmonės, Kėdainių rajone - 3 eismo įvykiai, Kaišiadorių rajone - 2.
Užklupo netikėtai
Kauno savivaldybė feisbuko paskyroje komentavo, kad tokio absurdo miestas seniai nematė: „Nuo mūsų miesto - iki Jonavos, Kėdainių rajono ir kitų regiono pakraščių. Faktas, kad dėl chaotiškos rytinės situacijos mieste didele dalimi esame atsakingi ir mes, t. y. savivaldybės darbuotojai."
Savivaldybė pateikė tokią įvykių seką. Iš vakaro šio meteorologinio reiškinio ir nieko panašaus nerodė ir nežadėjo jokios orų prognozės, p 5-6 val. mieste „patruliavęs" bendrovės „Kauno švara" budintis specialistas plikšalos irgi neužfiksavo - vien šlapią kelio dangą.
Pirmi plikšalos požymiai miesto gatvėse pasirodė tik prieš 7 val. - iškart skubiai organizuotas barstymas. Apie 7.30 val. prasidėjo rytinis pikas, kuris sukliudė technikai pilnavertiškai pravažiuoti gatvėmis, o toliau ant tiltų bei viadukų pasipylė masinės avarijos.
Anot savivaldybės, „juodasis ledas" - akimirkų reikalas, o nuo šiol tam bus skirtas ypatingas dėmesys.
Kaip pastebėti „juodąjį ledą"
„Juodasis ledas" - plonas ir skaidrus ledo sluoksnis susidaro ant kelio dangos, kai oro temperatūra svyruoja apie nulį, jis būna beveik nematomas. Kaip primena draudimo bendrovės „Gjensidige", dažniausiai „juodasis ledas" Lietuvos keliuose susiformuoja vėlyvą rudenį arba žiemos pradžioje - ankstyvą rytą ir vėlyvą vakarą, kai oro temperatūra nepastovi. Kadangi kelio danga yra tamsiai pilkos arba juodos spalvos, ledas gali būti sunkiai pastebimas, vairuotojai jį pajunta tik ant jo užvažiavę.
Dažniausiai tose vietose, kuriose susidaro „juodojo ledo" sluoksnis, asfaltas būna šiek tiek tamsesnis nei įprasta kelio dangos spalva. Nustatyti, ar jo nėra, galima ir stebint priekyje važiuojančių automobilių padangas. Jei kelias blizga, bet nuo padangų tyška vanduo - greičiausiai ant kelio nėra juodojo ledo, kelias tiesiog šlapias.
„Kitu atveju vairuotojams patartina sumažinti greitį, laikytis didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių ir, esant galimybei, persirikiuoti. Taip pat, važiuodamas keliu, ant kurio susidaręs „juodasis ledas", vairuotojas gali pajusti, kad vairas tarsi atsilaisvino - bet kokį manevrą galima atlikti be didesnio vairo pasipriešinimo. Kartais apie „juodąjį ledą" įspėja ir neįprastai lengvas ratų riedėjimas kelyje - įprastai riedėjimas yra girdimas arba juntamas, o užvažiavus ant „juodojo ledo", automobilis tampa pastebimai tylesnis ir lengvesnis - tarsi būtų visiškai praradęs sukibimą su kelio danga", - aiškina draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Pasak jos, jei automobilis užvažiavo ant „juodojo ledo", svarbiausia išlikti ramiems ir vengti staigių judesių.