Prieš beveik trejus metus pro Latviją praūžęs tikras mašinų šoninių veidrodėlių vagysčių bumas atsirito iki Lietuvos pajūrio. Iki šiol neramiai miegojo tik brangesnių automobilių savininkai, o praėjęs savaitgalis parodė, kad saugūs nebegali jaustis net ir vairuojantieji pigesnes transporto priemones.
Savaitgalį Klaipėdos policininkai vos spėjo registruoti pranešimus apie pavogtus automobilių šoninius veidrodėlius. Iš viso jų sulaukta net 34.
Daugiausiai veidrodėlių pavogta praėjusio penktadienio naktį - jų nerado net 29 klaipėdiečiai.
Šeštadienį ryte apvogti dar trys, o vakar naktį - du automobiliai.
Neatmetama galimybė, kad tokių atvejų buvo ir daugiau, nes ne visi nukentėjusieji kreipėsi ar apskritai kreipsis į policiją.
„Audi“ vairuojančiam Juozui Pažarauskui nepasisekė dvigubai. Per kelias dienas vyras nuo vagių nukentėjo du kartus.
„Žiūriu, veidrodėlių nėra. Kai sužinojau, kad vienas kainuoja apie 450 litų, nuvažiavau kitur ir man įklijavo po 70 litų. Po dviejų dienų vėl juos bandė pavogti. Bet kai juos laužiant skilo stiklas, pamatė, jog ne firminiai, ir paliko. Kol kas apgadintų veidrodėlių nekeisiu. Kai atstos, tada pakeisiu“, - sakė klaipėdietis.
Visos vagystės įvykdytos uostamiesčio centre ir šiaurinėje jo dalyje. Patirti nuostoliai tikslinami. Neabejojama, kad jie bus nemaži, ypač brangesnių automobilių savininkų.
Klaipėdos policininkus nustebino ne tik per vieną naktį įvykdytų vagysčių skaičius, bet ir tai, kad šį kartą vagys nusitaikė ne tik į brangesnes mašinas.
„Vagystės iš automobilių išlieka populiariausias nusikaltimas visoje Lietuvoje, tad ne išimtis ir pajūris. Ne naujiena ir veidrodėlių vagystės, tačiau anksčiau jų pasitaikydavo ne taip dažnai, tik viena ar dvi per naktį. Ir tai beveik visada nukentėdavo brangūs automobiliai“, - teigė Klaipėdos apskrities VPK atstovas spaudai Albinas Strumyla.
Praėjusį savaitgalį uostamiestyje be veidrodėlių liko ne tik BMW, „Mercedes-Benz“, „Audi“ ar „Porsche“, bet ir „VW Passat“, „Nissan“ bei „Škoda“ ir „Fiat“.
Veidrodėlių vagystės populiarios, nes jie kainuoja gana brangiai, be to, net ir mažiau patyrę vagys juos nuima lengvai ir greitai.
Įtariama, kad vėliau jie realizuojami turgavietėse ir per prekiautojus naudotomis automobilių dalimis.
Nukentėję vairuotojai patiria iki kelių tūkstančių litų siekiančius nuostolius.
Be to, padaugėjus tokių vagysčių, ne tik brangsta pats draudimas, bet ir apskritai nelabai norima drausti tarp vagių populiariausių mašinų.
Prieš daugiau nei porą metų šoniniai automobilių veidrodėliai masiškai vogti Latvijos sostinėje Rygoje. Tada prognozuota, kad netrukus vagys darbuosis ir Lietuvoje.
Latvių teigimu, iš pradžių vagys taip pat taikėsi tik į brangių automobilių, dažniausiai BMW ir „Mercedes-Benz“, veidrodėlius, apdailos detales bei statymo jutiklius, o vėliau nuo jų ėmė kentėti beveik visi vairuotojai.
Saugodamiesi tokių vagysčių latviai ant veidrodėlių ėmė graviruoti didžiulius savo automobilių valstybinius numerius.
Lietuviai taip pat jau ėmėsi saugumo priemonių. Veidrodėlių stiklai graviruojami, pritvirtinami arba priklijuojami nenuplėšiamai, montuojamos papildomos apsaugos sistemos.