Daugybė žmonių, nusprendę nutraukti sutartį su elektros tiekėju, turėjo sumokėti rezervacijos ar kitokius mokesčius, grąžinti prieš tai gautas nuolaidas. Nors jau aišku, kad tai buvo neteisėtas reikalavimas. Ilgai kaltę neigę, elektros tiekėjai pagaliau pradeda grąžinti gyventojams iš jų neteisėtai išreikalautus pinigus.
Ilgai užtruko, kol valstybinės institucijos pripažino, jog įstatymas draudžia iš gyventojų reikalauti tokio tipo mokesčių, o taip pat ir suteiktų nuolaidų grąžinimo. Pagaliau kaltę pripažino ir elektros tiekėjai, iki šiol su klientais teisęsi teismuose. Išgirdus vieną nepalankų teismo sprendimą po kito, teko atsitraukti ir pripažinti, kad pinigus gyventojams teks grąžinti.
Maždaug 20 bylų gyventojus teismuose gynęs advokatas Marijus VELIČKA sako, kad tai - šios kovos pabaiga.
„Švenčiame visišką pergalę. Paskutinėje mano atstovaujamoje byloje elektros energijos tiekėjo „Enefit" prašymas atsisakyti ieškinio buvo tenkintas. Tai reiškia, kad visi mano klientai ir kiti vartotojai, kurie sąžiningai gynė savo teises, švenčia visišką pergalė. „Enefit" atsisako visų reikalavimų, pradeda grąžinti neteisėtai išreikalautus pinigus", - sako advokatas.
Jis skaičiuoja, kad per šiuos pusantrų metų, kol vyko visas procesas, jis pabendravo su maždaug 2000 žmonių: „Visada žinojau, kad tai baigsis pergale, nes negali būti teisinėje valstybėje, kad taip brutaliai iš žmonių būtų reikalaujami pinigai. Pasiekėme tai, kad pakeitėme valstybės poziciją į buitinį vartotoją ir valstybinių institucijų požiūrį bei pagerinome jų darbo kokybę. VERT jau taip pat pasisako, kad buitiniams vartotojams negalėjo būti taikomi rezervacijos ar netesybų mokesčiai. Valstybė pradėjo daryti tai, ko mes iš jos ir tikimės."
M.Velička sako, kad vis dar yra gyventojų, kurie gali būti sudarę jiems nepalankias sutartis su elektros tiekėjais. „Žinau, kad dalis taip ir nenutraukė jiems nepalankių sutarčių. Tad dabar nebeturite pagrindo abejoti. Keiskite sutartis į jums naudingas. Nebijokite ginti savo teisių.
Mano prašymas visiems - pasirūpinkite savo senjorais. Yra daugybė vyresnio amžiaus asmenų, kurie yra pasirašę sutartis jiems labai nenaudingomis sąlygomis su labai aukštomis kainomis.
Elektros tiekėjai labai aktyviai vykdė sutarčių pasirašymo politiką, tad daug žmonių telefonu sudarė sutartis nepalankiomis sąlygomis. Perskambinkite savo vyresnius giminaičius, paklauskite, ar jų sutartys yra palankios ir pagelbėkite sutartis pasikeisti. Nė viena įmonė to nepadarys - jeigu jie sudarė sutartį jiems palankia kaina, tikrai nepasiūlys kainos pakeisti", - teigia M.Velička.
Advokatas primena, kad ši nuostata galioja ir mažoms bei labai mažoms įmonėms. Maži verslai, sudarę nepalankias sutartis su elektros tiekėjais, taip pat nemokamai gali jas pasikeisti, nemokėdami jokių rezervacijos mokesčių. Tai bylose patvirtina ir teismai.
Žmonės socialiniuose tinkluose jau džiaugiasi, kad pagaliau ima atgauti rezervacijos mokesčius.
O neseniai ir pats elektros tiekėjas „Enefit" pranešė apie pasikeitusią rezervacinio mokesčio politiką ir kad kompensuos gyventojams rezervacijos mokesčius.