respublika.lt

Kaip nusipirkti gerą mašiną?

(0)
Publikuota: 2015 lapkričio 19 14:09:04, Dalia BYČIENĖ, zinios@vakarozinios.lt
×
nuotr. 1 nuotr.
Kaip nusipirkti gerą mašiną? Kazimiero Linkevičiaus nuotr.

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo nauja naudotų automobilių pirkimo ir pardavimo sutartis, kurioje pardavėjui keliama didesnė atsakomybė už parduodamą automobilį. Šiek tiek daugiau su automobilių verslu susiję žmonės sako, kad ši sutartis tik duos daugiau darbo ir uždarbio automobilių ekspertams, padaugės darbo teismams. Turgaus prekeivių naujoji tvarka, regis, nepalies.

 

Pirktais užsienyje teks pasitikėti

Pasak turguje automobilius pardavinėjančių vyrų, prekyboje šiuo metu štilis. Įsivežti daug automobilių, kaip anksčiau, įšaldyti pinigus nebeapsimoka, nes trūksta pirkėjų. Pirkėjai, daugiausia lietuviai, latviai, estai, lenkai, po turgų šiaip sau nežioplinėja. Dažniausiai atvažiuoja pirkti patinkančio automobilio apžiūrėję internete ir sutarę dėl susitikimo su pardavėju. Marijampolės automobilių turguje antradienio popietę sutikome pirkėjus iš Radviliškio. Radviliškietis Svajūnas su savo uošviu Algimantu buvo rimtai nusiteikę nusipirkti Lietuvoje dar nevažinėtą 9 metų automobilį „Nissan Qashqai“. „Sako, kad nuriedėjęs 160 tūkst. kilometrų. Bet kas iš tiesų žino. Niekam ne paslaptis, kad dauguma Lietuvoje parduodamų naudotų automobilių yra atsuktais hodometrais, nurodyta mažesnė rida. Pirkėjui lieka tik patikėti žodžiu“, - sakė Algimantas.

Už radviliškiečiams patinkantį automobilį marijampolietis pardavėjas prašė 7 tūkst. eurų, pavyko nusiderėti iki 6,5 tūkst. Būsimasis „Nissan“ šeimininkas Svajūnas neslėpė, kad jam patinka automobilio modelis, iš pažiūros būklė atrodanti nebloga, bet kaip ir visi pirkėjai tikėjosi dar šiek tiek nusiderėti. Galutinio sprendimo nesužinojome, nes pirkėjai su šeimininku netrukus išvažiavo išbandyti automobilio. Pasak pardavėjo, automobilis pirktas Vokietijoje, juo pats Lietuvoje nevažinėjo, tai iš kur galįs žinoti, ką remontavo ir kokias detales keitė ankstesni šeimininkai.

Turguje sutikome vaikštinėjantį būrelį jaunų moldavų liūdnais veidais. Užuot ramiai važinėję po automobilių pardavimo aikšteles, jie turi ligoninėje lankyti turguje sumuštą draugą. „Jis nieko blogo nepadarė, tik paklausė pardavėjo ar jo atstovo, ar parduotų patinkantį „Audi“ už 1 tūkst. eurų, rodos, prašė 4 tūkst. Tai negražu turguje. Turgus tam ir yra. Iškvietėme policiją, bet kol jie atvažiavo, chuliganas jau buvo pasprukęs“, - pasakojo Radionu prisistatęs jaunas vyras. Moldavai teigė atvažiuojantys į Marijampolės turgų kiekvieną savaitę pirkti pigių automobilių, o juos parduodantys savo šalyje. „Ar dabar mums reikia bijoti derėtis?“ - stebėjosi svečiai. Anot jų, automobilių kainos turguje gerokai šoktelėjusios.

Įstatymą pritaikė prie turgaus kurpalio

Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis pripažįsta, kad naujoji sutartis palies tik Lietuvoje automobilius naudojusius pardavėjus. „Žmogus, kuris automobiliu važinėja 3-4 metus, žino, ką darė, ir turi užpildyti pateiktą formą. Viskas taip vyko ir anksčiau, tik žmogus su žmogumi kalbėdavosi, pasakydavo jam, ką remontavo, keitė, dažė, o kai kildavo problemų, pirkėją gynė įstatymai. Tai, kas dabar priimta, yra sviestas sviestuotas“, - sakė Kauno turgaus administratorius. Anot V.Naujanio, senų automobilių pardavėjams lobistai visą laiką kaišiojo pagalius į ratus. „Ne mes kalti, kad žmonės neįperka naujų automobilių ir yra priversti tenkintis senais. O senas niekada nebus naujas. Yra tokia statistika, kad kas mėnesį parduodama apie 12 tūkst. naudotų automobilių ir apie 1 tūkst., kartu su visomis loterijomis, naujų automobilių. Abejoju, ar tas įstatymas sumažins apgavystes. Įstatymas turėjo būti žiauresnis, pirmame variante buvo numatyta, kad savininkas privalo pateikti jo pastarųjų penkerių metų istoriją. Jeigu automobilį turėjote trejus metus, ką galite žinoti apie ankstesnius metus?“ - svarstė automobilių pardavėjų atstovas. Jo manymu, jeigu pirkėjas atsivežė iš užsienio sudaužytą automobilį, jį čia suremontavo, turi deklaruoti, kad pirko sudaužytą. Tačiau skeptikai mano, kad yra įvairiausių būdų išsisukti. Tarkime, suremontavai sudaužytą automobilį Lietuvoje, išvežei į užsienį ir vėl jį parsivežei kaip gerą.

Sutartis reikia rašyti atsargiai


Teisininkų manymu, pildant sutartį pardavėjams reikėtų būti atsargesniems. Jeigu tikrai negali garantuoti, ar ankstesnis šeimininkas prie automobilio nebuvo prikišęs nagų, ar automobilis nebuvo pakliuvęs į eismo įvykį, faktus pateikti reikėtų aptakesnėmis frazėmis. Jeigu nesi tikras, patartina rašyti „kiek man žinoma“. Informacija, kuri nežinoma, nėra privaloma. Specialistai sako, kad patikimiausia yra ne pasitikėti pardavėjo įrodinėjimu, jog atlikta techninė apžiūra ir viskas gerai, o nepagailėti pinigų ir patikrinti automobilį aprobuotame centre. Tik reikia nepamiršti pirkimo ir pardavimo sutartyje nurodyti, kad pretenzijų parduodamam automobiliui nėra. Įstatymas taip pat nenumato, kiek laiko galios sutartis.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kaip manote, ar R.Žemaitaitis pavojingas valstybei?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kurioje šalyje gyvena draugiškiausi žmonės?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +5 C

-1 +5 C

0 +8 C

+7 +10 C

+8 +12 C

+9 +14 C

0-6 m/s

0-4 m/s

0-6 m/s