Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“ paskelbė viešąjį konkursą beveik 20 kilometrų Utenos plento, jungiančio Vilnių ir Molėtus, atkarpų nuo Nemenčinės link Molėtų rekonstrukcijai, skelbia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Anot ministro, kol ieškomas rangovas šioms kelio atkarpoms rekonstruoti, jau įpusėjo darbai 30 km (kilometrų) atkarpoje tarp Molėtų ir Utenos – čia rekonstruojamos ir kelio atkarpos pačiame mieste. Kaip skelbia „Via Lietuva“, Utenoje darbus ketinama baigti šį rugsėjį, nuo Molėtų iki Utenos – šių metų pabaigoje.
„2 km atkarpoje Utenoje taip pat ryškėja būsimi rezultatai su dviračių ir pėsčiųjų takais ir kt.“ – savo feisbuko paskyroje pirmadienį rašė M. Skuodis.
Pasak „Via Lietuva“, šią savaitę paskelbtų viešųjų konkursų rekonstrukcijos darbams atlikti kelio ruožo ilgis sudaro beveik 20 km, ši atkarpa prasideda nuo Nemenčinėlės iki Dasionių. Likusios neatnaujintos kelio atkarpos šiuo metu yra projektuojamos, bendrai jų ilgis siekia daugiau nei 25 km, jų projektavimo darbus žadama baigti dar šį rudenį.
„Šį rudenį ir iki metų pabaigos didžiausias mūsų prioritetas – šio visam Šiaurės Rytų Lietuvos regionui svarbaus plento tolesnė rekonstrukcija“, – pirmadienį išplatintame pranešime cituojamas ministras M. Skuodis.
Iki šios dienos kelio Molėtai-Utena rekonstrukcijos projekto įgyvendinimas siekia daugiau nei 40,5 proc.
Ministro teigimu, darbų sparta likusiose Utenos plento atkarpose priklausys nuo naujojo Seimo sprendimų dėl projektui skiriamo finansavimo. Šiemet Vyriausybė Molėtai-Utena kelio rekonstravimui skyrė papildomus 40 mln. eurų.
Šiuo metu atnaujinamos atkarpos nuo Molėtų iki Utenos darbų vertė sudaro 61 mln. eurų (su PVM), darbų Utenos mieste vertė – 7 mln. eurų (su PVM).
Likusio 42,8 km ilgio ruožo rekonstrukcijos darbų kaina bus aiški tik įgyvendinus ir pasibaigus viešųjų pirkimų procedūroms, tačiau vertinama, jog ji galėtų siekti daugiau nei 150 mln. eurų.
Kelio nuo Molėtų iki Utenos rekonstrukcijos metu suplanuota kapitaliai sutvarkyti dvi eismo juostas, įrengti autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, pėsčiųjų takus, nuo gyvūnų migracijos apsaugančias tinklo tvoras bei horizontalius barjerus.
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ir bendrovė „Hisk“ (buvę „Panevėžio keliai“) šių metų sausio pabaigoje pasirašė sutartį dėl A14 kelio atkarpos tarp Molėtų ir Utenos remonto.
Tuomet M. Skuodis tvirtino, kad atkarpos tarp Molėtų ir Utenos kelio remonto darbai turėtų būti užbaigti dar šiemet, o likusi A14 kelio dalis tarp Vilniaus ir Molėtų, kurioje darbai numatomi vėlesniu laikotarpiu, bus praplatinta iki trijų juostų.
Visas A14 kelio ilgis – 95,6 km. Iš kitų šalies kelių jis išsiskiria tuo, kad yra sudėtas iš betono plokščių, kurios veikiamos oro sąlygų dažnai deformuojasi.
Kelių sektoriui šių metų valstybės biudžete skirti 872 mln. eurų. Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) numatyti 583 mln. eurai, iš laikinojo solidarumo įnašo – 130,5 mln. eurų. Dar beveik 159 mln. eurų numatyti iš ES finansinės paramos.
Šiais metais KPPP numatyta 40 mln. eurų didesnė suma – lėšos bus skirtos magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena rekonstravimui.