Pirmadienį Vilniaus oro uostas pristatė baigtą statyti naująjį keleivių išvykimo terminalą. Kaip skelbia Lietuvos oro uostai (LOU), terminalas veikti pradės kitų metų vasario 4 d., o iki tol sostinės oro uoste vyks technologijų diegimo ir testavimo darbai.
Žadama, kad atidarius naują terminalą, Vilnius oro uosto keleivių pralaidumas išaugs dvigubai – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
„Pats svarbiausias dalykas, kad su šiuo nauju terminalu galėsime oro uoste aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių, o to reikia tam, kad neturėtume spūsčių, kad viskas veikti sklandžiai, tvarkingai. Na ir svarbiausia, kad su naujausiomis technologijomis keleiviai pajustų visiškai kitą keliavimo patirtį“, – žurnalistams kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
LOU generalinis direktorius Simonas Bartkus teigė, kad baigus naujojo terminalo statybas prasideda technologijų diegimo ir testavimo etapas.
„Pagrindinio dėmesio sulauks testavimas ir technologijų diegimas, kas turbūt yra lemiamas etapas iš naujojo terminalo atidarymo. (...) Iki vasario 4 d. mūsų dar laukia technologijų diegimo etapas. Turime užbaigti diegti savitarnos bagažų pridavimo sistemą, tiek aviacinio saugumo įrangą pastatyti ir ištestuoti“, – sakė jis.
Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas džiaugėsi sostinės oro uosto augimu, didėjančiu jo užimtumu ir įvairėjančiomis skrydžių kryptimis.
„Po tų ilgų metų, kai mes kalbėdavome, kad Vilnius yra labai prastai pasiekiamas oru, dabar mes turime rekordinius tiesioginių krypčių kiekius, kurių Vilniaus oro uostas anksčiau neturėjo“, – aiškino jis.
Nereikės išsiimti elektronikos prietaisų
S. Bartkus pasakojo, kad terminale įdiegta technologija leis ne tik greičiau atlikti rankinio bagažo patikrą, bet tai padaryti neišimant elektronikos prietaisų.
„Būsime pilnai pasiruošę tiek greičiau tą patikrą atlikti, tiek neišimant iš lagamino patikrinti kompiuterius, baterijas ir kitus prietaisus“, – teigė LTOU vadovas.
Tiesa, netgi esant technologinėms galimybėms, keleiviai skysčius turės išimti iš rankinio bagažo, jei Europos Komisija (EK) nepakeis dabar galiojančio reikalavimo.
„Lygiai taip pat laukiame, kada Europos Komisija iš esmės leistų skysčių nebeišimti. Dabar tas reikalavimas vis dar yra ir sunku spėlioti ar iki vasario mėnesio EK šį leidimą suteiks“, – pridūrė jis.
Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimų terminalo pastato pirmajame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą. Čia taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.
Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybas bendrovė „Eika“ pradėjo pernai metų liepą. Visa terminalo statybų ir technologinių sprendimų diegimo kaina siekia per 70 mln. eurų.