respublika.lt

Artūras SKARDŽIUS: Ar pavyks ministrui D.Kreiviui su „KN Energies“ užkariauti pasaulį?

(67)
Publikuota: 2024 sausio 19 18:00:00, Artūras Skardžius, Seimo narys
×
nuotr. 1 nuotr.
Bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovas Darius Šilenskis laikosi savo strateginės krypties būti pirmuoju pasirinkimu klientams, plėtojantiems SGD terminalus visame pasaulyje. Arūno Bernacko koliažas

Šios vyriausybės ministrai nenustoja visuomenės stebinti savo napoleoniškais užmojais. Jei ministrės A.Armonaitės siekis - užkariauti kosmoso platybes, tai ministro D.Kreivio su AB „Klaipėdos nafta" strateginis tikslas - plėsti SGD verslo vystymo veiklą pasauliniu mastu. Ministro nebetenkino ir nesėkmių kamuojamos bendrovės pavadinimas, todėl jį suskubta keisti. Dabar „Klaipėdos nafta" puikuojasi nauju vardu - „KN Energies".

 

Vos tik prasidėjus metams AB „Klaipėdos nafta" paskelbė ir apie pirmąją reikšmingą pergalę. Laimėtas konkursas dėl keturių suskystintųjų gamtinių dujų terminalų Vokietijoje komercinio eksploatavimo. Per dvejus metus KN privalės apmokyti ir vietinę komandą, kad vėliau ji pati galėtų užtikrinti šių terminalų komercinį operavimą. Kitaip tariant, lietuvaičiai mokys vokiečius daryti verslą SGD terminaluose.

Įkvėptas tokios sėkmės bendrovės vadovas D.Šilenskis pareiškė, kad ir toliau nuosekliai laikosi savo strateginės krypties būti pirmuoju pasirinkimu klientams, plėtojantiems SGD terminalus visame pasaulyje. Panašu, kad pranašu savo krašte nebūsi. Jei nesiseka verslas namuose, gal sėkmė nusišypsos svetur?

Įdomu, kada ir kaip „Klaipėdos naftai" pavyko sukaupti komercinę patirtį, kad galėtų mokyti kitus? Ar neteks bendrovei vėl samdyti užsienio konsultantų, kad mokytų vokiečius?

Vertinant bendrovės kompetencijas ir patirtį, užtikrinant SGD terminalų komercinį operavimą, pravartu prisiminti, kad mūsų „Independence" iki šiol aptarnauja samdyta komanda, kurioje nėra nė vieno lietuvio. Didžiąją dalį įgulos sudaro indoneziečiai bei filipiniečiai. AB „Klaipėdos nafta" per 9-erius metus taip ir nesugebėjo parengti lietuviškos komandos SGD laivui eksploatuoti.

Negana to, „Klaipėdos nafta" nusprendė, kad šiemet išpirkus laivą „Independence" jo operatore dar penkeriems metams liks dabartinė laivo savininkė - „Hoegh LNG". Išties pragmatinis sprendimas. Kam bendrovei užsikrauti papildomais rūpesčiais, žinant, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) visus kaštus, susijusius su komandos nuoma, kad ir kokie jie bebūtų, perkels vartotojams į sąskaitas.

Juk nuo pat pradžių, 2014 metų, AB „Klaipėdos nafta" veikla, susijusi su SGD terminalu, yra reguliuojama VERT. Bendrovės valdomo SGD terminalo ir laivo „Independence" išlaikymo kaštai visą tą laiką buvo „socializuoti" - perkelti vartotojams.

Vartotojai prarado viltį belaukdami, kada gi AB „Klaipėdos nafta" su laivu „Independence" nulips jiems nuo sprando ir pradės savo komercinę veiklą, kaip kad žadėjo A.Kubilius, eidamas premjero pareigas. Pati bendrovė to daryti neketina, nes jai taip patogiau. „Klaipėdos nafta" dar 2020 m. gudriai „susitvarkė" savo „Independence" reikalus, todėl mums šį jungą teks tempti iki pat 2044 m.

Vienintelis suskystintų gamtinių dujų terminalo operatorės „Klaipėdos nafta" rūpestis yra išpūsti savo išlaidas ir jas pasitvirtinti VERT. Negana to, šios, valstybės valdomos įmonės vadovai buvo užsimoję, neva, „už gerus veiklos rezultatus" save pasiskatinti ir bendrovės akcijomis. Laimei, prokurorams laiku pavyko užkirsti kelią šiems planams.

Tiesa, bendrovė skelbia, kad vykdo ir komercines veiklas SGD terminaluose: Klaipėdos uosto antžeminėje SGD paskirstymo stotyje ir Brazilijos Asu uoste. Veiklos SGD paskirstymo stotyje vadinti komercine tiesiog liežuvis neapsiverčia, kadangi šis naujas ir modernus objektas, turėjęs tapti nauja verslo šaka, ilgalaikės nuomos pagrindu išnuomotas Lenkijos įmonei „PKN Orlen S.A.".

Jame jau ketveri metai šeimininkauja lenkai ir daro verslą. Koks biznelis dar nuo 2020 m. sukamas Brazilijos uoste, kiek investuota, ar kiek uždirbta AB „Klaipėdos nafta" ataskaitose nerasite ir su žiburiu. To nepavyko išsiaiškinti ir Seimo Audito komitetui.

Kita vertus, nieko čia keisto, žinant tą faktą, kad laivas „Independence" AB „Klaipėdos nafta" buvo išsinuomotas už protu nesuvokiamą kainą iš bendrovės „Hoegh LNG" registruotos Bermudų salyne, kurios akcininkai slepiasi kitame „mokesčių rojuje" Kipre.

Savaime suprantama, kad turimas bendrovės kompetencijas geriausiai atspindi jos veiklos rezultatai. Pažvelgus į juos matyti, kad pastaraisiais metais AB „Klaipėdos nafta" vos suduria galą su galu arba dirba nuostolingai, nemoka valstybei dividendų, o jos akcijų vertė per šį konservatorių vyriausybės valdymo laikotarpį smuko net du kartus - iki 0,2 Eur už akciją.

Gal prieš imantis pasaulio užkariavimo, visų pirma, reikėtų susitvarkyti savo kieme?

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
192
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (67)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar lankotės Dainų šventės renginiuose?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar kada nors šaudėte iš šaunamojo ginklo?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+10 +19 C

+12 +17 C

+11 +19 C

+13 +21 C

+15 +23 C

+19 +24 C

0-3 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s