„Ignitis grupės" įmonė ESO visada teisinasi, kad tūkstančiams namų ūkių elektros tiekimas sutrinka po vėtrų, nes dažnai nulaužti medžiai nutraukia laidus. Nė velnio. Ne vien dėl to.
Penktadienį, sausio 31-ąją, iš ESO gavau tradicine tapusią žinutę: „Nustatytas elektros tiekimo sutrikimas objekte (...). Vidutinis elektros tiekimo atstatymo laikas - 2 val.".
Nenoriu skelbti savo tikslaus adreso, tačiau akcentuoju, kad gyvenu ne kur nors tarp miškų, o Vilniuje, Jeruzalės rajone, šalia ten esančios „Hyper Rimi". O tokią žinutę gavau jau 7-ą kartą per metus. Nebuvo nė audros, nes net jei ji ir būtų buvusi, kabeliai tai juk po žeme. Tam tikra prasme buvo įdomu pamatyti, jog net milžiniškas „prekybcentris" laikinai buvo be elektros. Tačiau paprastam gyventojui ESO pridaro nuostolių (didieji PC turi atsarginius generatorius), dėl kurių net neapgailestauja.
„Sutrikimas pašalintas", - po daugiau nei pusvalandžio informavo ESO. Ir viskas. Jokių atsiprašymų.
ESO „dzin", kad negalėjau normaliai dirbti, kad skalbyklė išsijungė vidury proceso ir t.t. Per pirmus minėtus ESO „bajerius" sugedo dujų katilas, kurio meistrai patarė neišjunginėti dažniau nei kartą per savaitę, bet negi ESO pripažins savo kaltę?
Beje, pernai liepą, kai audra nusiaubė Lietuvą ir tūkstančiai vartotojų buvo likę be elektros, Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos vadovas Renatas Pocius pareiškė, kad investicijos į tinklo patikimumą reikštų brangesnę elektrą.
Kitaip tariant, jei norime, kad paslaugos būtų teikiamos kokybiškai, turime papildomai susimokėti, nors už 2023-iuosius ESO motininė „Ignitis grupė" akcininkams išmokėjo 93 mln. eurų dividendų, mat grynasis jos pelnas pernai augo iki 320,2 mln. eurų!