„Loterijų žaidėjai Lietuvoje 2024 m. laimėjo net 157 mln. eurų", - skelbiama reklaminiuose stenduose, esančiuose šalia sostinėje esančių viešojo transporto stotelių.
Pamačius tokią reklamą kai kam net akys ant kaktos gali iššokti.
Įdomu, kad visi azartiniai lošimai yra priskiriami žalingiems įpročiams, sukeliantiems priklausomybę. Lietuvoje nerasite reklamų, kuriose būtų nurodoma, kad, pavyzdžiui, degtinė yra skani (neskaitant nealkoholinių gėrimų reklamos, bet nealkoholinės degtinės reklamos dar neteko matyti), cigarečių dūmas yra gardus ar kad narkotikai „veža".
O štai kažkodėl loterijos ir kiti azartiniai lošimai reklamuojami. Ypač sporte. Daugybės futbolo, krepšinio klubų sudurtiniame pavadinime viena iš dalių netgi yra tam tikros lažybų kontoros pavadinimas, netgi kai kurios lygos „puošiasi" lažybų kontorų vardais.
Aišku, daugumą žmonių reklamos neveikia. Tačiau, jei kai kurios reklamos yra uždraustos, reiškia, yra ir tokių, kuriems jos daro poveikį.
Bet jei pasakoma A, reikia pasakyti ir B, nes kitaip reklama yra jei ne klaidinanti, tai bent jau, švelniai tariant, netiksli.
Kažkodėl skelbiant, kiek žmonės laimėjo loterijose, tuo pačiu neskelbiama, kad dar dvigubai daugiau žmonės pralošė. O iš viso lošimų sektoriuje 2023 m. (naujesni duomenys dar neskelbiami) žmonės pinigų išleido per 2 mlrd. eurų, pralošė apie 200 mln. eurų.
Kur stendai su tokiais skaičiais? Bent jau aš nesu matęs.
Aišku, kiekvieno asmeninis reikalas pinigus leisti ten, kur nori. Tačiau bet kokiu atveju žalingi įpročiai bent jau neturi būti skatinami tokiomis reklamomis. Nes jei jos nebūtų veiksmingos, verslininkai tikrai neleistų pinigų.
O dabar kokį nors filmą per TV žiūrėti yra neįmanoma, nes kas keliolika minučių yra kelių minučių trukmės reklaminiai intarpai.
Aišku, kalbu ne apie svaigalų, kvaišalų ar rūkalų reklamas, nes jos yra uždraustos.