Vilniuje planuojama didinti viešojo transporto bilietų kainas, vienkartinių bilietų kainos augs beveik dvigubai, terminuotų - dešimtimis eurų.
Vienkartinio 30 minučių galiojančio bilieto kainą siūloma didinti nuo 65 centų iki 1,25 euro, 60 minučių bilietas brangtų nuo 90 centų iki 1,75 euro.
Mėnesinio bilieto kaina išaugų 16 eurų ir jis kainuotų 45 eurus. Metinis bilietas kainuotų 480 eurų - kaina išaugtų 170 eurų.
Atsižvelgiant į infliaciją, normalu, kad ir viešojo transporto kainos kyla. Bet tik ne tiek. Anksčiau net ir Vilniaus miesto savivaldybė deklaravo siekį, kad kuo daugiau keleivių iš nuosavų automobilių persėstų į viešąjį transportą. Tada ir spūstys, su kuriomis sostinė niekaip nesusidoroja, ir triukšmas, ir oro tarša būtų mažesni.
Dabar, atrodo, elgiamasi priešingai. Nors yra kardinaliai priešingų pavyzdžių.
Pavyzdžiui, Estijos sostinėje Taline viešasis transportas iš viso yra nemokamas.
O 18-oje Lietuvos savivaldybių nemokamas yra vietinis viešasis transportas.
„Sprendimas dėl nemokamo keleivių vežimo reguliaraus susisiekimo maršrutais buvo priimtas siekiant gerinti žmonių gyvenimo kokybę, mažinti transporto srautus, taršą bei triukšmą. Buvo tikimasi, kad, suteikus nemokamo visuomeninio transporto galimybę, daugiau gyventojų dažniau atsisakys nuosavų automobilių ir palaikys „žalios" savivaldybės idėją", - pavyzdžiui, konstatavo Mažeikių rajono savivaldybė.
Kitos savivaldybės taip pat tikina, kad sprendimas žmones vežti nemokamai pasiteisino. Juolab kad dotacijos autobusų parkams nėra nepakeliamos - vos apie 400-500 tūkst. eurų per metus.
Niekas nesako, kad ir Vilnius turėtų imti vežti keleivius nemokamai, nes dotacijų reikėtų keliskart didesnių nei mažesnėse savivaldybėse.
Tačiau ir apetitas turi turėti ribas. Geriau biudžeto skyles lopyti ne keleivių sąskaita, o atsisakant žolės pjovimo trimeriu po sniegu ar kitų nesąmonių, už kurias susimoka vilniečiai.