Pastaraisiais metais daug ir nuolat „protingos" galvos iš ekranų, politikieriai bei visokie veikėjai bandė įtikinti Lietuvos visuomenę, koks gėris yra elektromobiliai.
Jie esą ir važiuoja geriau negu transportas su vidaus degimo varikliu, ir gamtos neteršia, ir eksploatacija kainuoja pigiau, nes elektra pigi, ir šiaip... Tam ir nemokamas krovimas buvo įdiegtas, ir sostinėje leista važiuoti „A" juostomis, ir parkavimas padarytas nemokamas...
O dabar vyksta tai, kas ir turėjo įvykti - pasaka baigiasi. Tiesa, galimybė važiuoti „A" juosta dar liko, tačiau visi kiti privalumai baigia išgaruoti.
Kalbu apie tai, jog parkavimas sostinėje netrukus taps mokamas visiems. Taip pat ima aiškėti nemaloni tiesa apie pačių ekologiškų transporto priemonių neekologišką gamybą.
Gamintojai apie tai nelabai mėgsta kalbėti, tačiau visuomeninės organizacijos kelia į viešumą faktus, kad nemažai retųjų mineralų, reikalingų elektromobilių ar jų komponentų gamybai, kenksmingomis sąlygomis rankytėmis renka mažieji Afrikos gyventojai, gaudami už tai po kelis centus per dieną.
Nelabai „ekologiška" yra ir pačių elektromobilių gamyba, taip pat vis dar atviras lieka jų panaudotų akumuliatorių utilizavimo klausimas ir t.t.
Tarsi viso šito būtų maža, ekologiškų transporto priemonių „degalai" - elektra - ne visada gaminama ekologiškai (OPEC vadovo teigimu, atsinaujinantys energetiniai ištekliai pasaulyje sudaro tik 2-3 proc. energetinio balanso), o dabar ir tragiškai pabrango.
Patinka klausyti politikierių postringavimų, jog dėl to kalta žiema, vėjas, saulė (keista, kad dar Rusijos nekaltina), bet faktas lieku faktu - tie, kas susiejo savo judėjimą su elektra, dabar už tai moka brangiai.
Tad jeigu elektromobilių pardavimai tiek Europoje, tiek Lietuvoje praėjusiais metais mažėjo, tai kas laukia šiemet?
Ir kaip jaustis tiems, kurie pirko elektromobilius, svajodami apie ekologiją ir pigią eksploataciją?
Beje, nesu nusiteikęs prieš šias transporto priemones, tačiau realybę reikia vertinti blaiviai.