Vokietijos aludarių asociacijos duomenimis, 2024 m. alkoholinio alaus vartojimas Vokietijoje toliau mažėjo. Tai dalis besitęsiančio ilgalaikio alkoholio vartojimo mažėjimo šalyje, nuo seno garsėjančioje savo alumi.
Tikimasi, kad galutiniai 2024 m. pardavimų duomenys bus dar prastesni nei 2023 m., kai šalyje buvo parduota mažiausiai alaus per pastaruosius dešimtmečius – vos 8,4 mlrd. litrų, teigė pramonės grupė.
Alaus pardavimai iki lapkričio mėnesį buvo 2,1 proc. mažesni už praėjusių metų rodiklius. Galutiniai gruodžio mėnesio duomenys dar nesurinkti.
Aludarių asociacijos prezidentas Christianas Weberis teigė, kad prasti orai, infliacija ir neryžtingos vartotojų išlaidos yra vieni pagrindinių veiksnių, dėl kurių sumažėjo alaus pardavimai.
Daugelis iš maždaug 1 500 Vokietijos alaus daryklų deda viltis į nealkoholines rūšis, kad kompensuotų mažėjančius tradicinio alaus pardavimus.
2023 m. pirkėjams buvo parduota apie 670 mln. litrų nealkoholinio alaus, o 2024 m. pabaigoje nealkoholinis alus sudarė 8,9 proc. Vokietijos alaus rinkos, pranešė asociacija, remdamasi rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis.
Nealkoholinis alus Vokietijoje yra trečia pagal populiarumą alaus rūšis po pilsnerio ir šviesaus lagerio.
Tendenciją rinktis nealkoholines alaus rūšis iš dalies galima paaiškinti sveikesniu ir į fizinį aktyvumą orientuotu daugelio žmonių gyvenimo būdu.
Be to, visuomenė sensta, taigi vidutiniškai vienam gyventojui tenka mažiau alaus.
Ch. Weberis gyrė Vokietijos alaus gamintojų atkaklumą, nepaisant to, kad šiemet pardavimo prognozės vėl nekokios.
„Nuolat pristatomi nauji produktai rodo, kad galima suderinti naujoves ir tradicijas“, – sakė jis.
Visus 2024 m. apmokestinamų alaus pardavimų duomenis Vokietijos federalinė statistikos tarnyba paskelbs artimiausiomis savaitėmis.