Beveik visi Suomijos oro uostai buvo priversti pereiti prie alternatyvių orlaivių sekimo sistemų dėl GPS gedimų, praneša „Uutissuomalainen". Problemų šaltinis - Rusija, teigia Tapanis Maukonenas (Tapani Maukonen), transporto ir ryšių agentūros „Traficom" ekspertas.
Pilotai naudoja GPS sistemą navigacijai ir nusileidimui. Tačiau mažiausiai 14 Suomijos oro uostų perėjo prie alternatyvių - radarinių ir antžeminių - artėjančių orlaivių stebėjimo sistemų.
Žiemą ir pavasarį prie tokios sistemos pereis Kemi-Tornio, Joensuu ir Kokkola-Pietarsaari oro uostai, balandį ji bus įdiegta beveik visuose Suomijos oro uostuose.
Pasak T.Maukoneno, GPS trukdžiai kyla iš Rusijos, kuri taip siekia apsaugoti savo svarbius objektus nuo ukrainiečių dronų atakų, ir tai jaučiama net Suomijos teritorijoje.
„Jeigu lėktuvas skrenda tam tikrame aukštyje virš pietų Suomijos, vienu momentu jis tikrai susidurs su GPS trukdžiais", - patikslino ekspertas.
Pasak jo, Rusijos kišimasis į GPS veikimą neva labai išaugo pastaruoju metu: 2023 m. Suomijoje buvo fiksuota šiek tiek daugiau nei 200 GPS trukdžių atvejų, 2024 m. šis skaičius šoktelėjo iki 2800.
Tačiau T.Maukonenas patikino, kad tai neturėjo didelio poveikio Suomijos oro eismo saugumui ir planavimui.
2024 m. balandį Lietuvos, Latvijos ir Estijos valdžios institucijos apkaltino Rusiją slopinant GPS Baltijos jūros regione.