NATO sąjungininkų karinio buvimo Estijoje plėtra atskleidė šalies sausumos kelių sistemos problemas - Vakarų karinės technikos perdislokavimą apsunkina nepakankami Estijos tiltų ir kelių pajėgumai.
Reaguodamas į tai, transporto departamentas pradeda įgyvendinti pirmuosius du projektus, kuriems pusė lėšų skirta iš specialaus ES fondo, informuoja portalas ERR.
Sąjungininkų šarvuočiai „kelia" savo reikalavimus Estijos kelių infrastruktūros kokybei. Taip pat kyla klausimų dėl to, ar amerikiečių tankai tilps po Estijos tiltais.
„Pavyzdžiui, amerikiečių tankai „Abrams", neseniai atvykę į mūsų šalį. Tanko aukštis - 2,89 metro. Jeigu jis gabenamas ant pakankamai žemos platformos, tuomet tilps po 4 metrų aukščio tiltu. Keturi metrai yra standartinis aukštis, kuris tinka daugumai šalies keliais važinėjančių sunkiasvorių vilkikų", - „Aktualiai kamerai" pasakojo kelių inžinierius Ainas Kendra.
Daugelis tiltų Estijoje buvo pastatyti sovietmečiu. „Sovietmečiu statyti tiltai buvo paskaičiuoti ir tankų pravažiavimui, todėl, atrodo, problemų neturėtų būti. Tačiau praktikoje jų būklė kelia nemažai abejonių, todėl jiems tenkanti apkrova turi būti ribojama. Yra keletas tiltų, kurių apkrova neturėtų viršyti 44 tonų, (dėl šarvų „Abrams" sveria apie 57 tonas) tad ką čia jau kalbėti apie tankus", - tęsė A.Kendra.
Transporto administracija šiuo metu rekonstruoja Kanamos viaduką Talino žiedinėje sankryžoje. Projekto vertė - apie 14 mln. eurų. Pusę lėšų skyrė Europos karinio mobilumo fondas.
„Jeigu mums reikia pervežti kažkokį specialų didelį krovinį iš Paldiskio, mes negalime naudoti šio viaduko ir esame priversti nukreipti krovinį į apvažiavimą, nes viadukas tiesiog neatlaikys. Jei anksčiau vidutinis tokio specialaus krovinio svoris buvo apie 40 tonų, dabar kroviniai gali būti 80 tonų ar daugiau. Poreikiai pasikeitė", - patikslino Transporto administracijos direktorius Pritas Sauka (Priit Sauka).
Departamentas ruošiasi remontuoti 13 km ilgio Talino-Pernu plento atkarpą, kas kainuos 82 mln. eurų.
Kaip ir viaduko atveju, 50 proc. finansavimo skiria ES. Pabrėžiama, kad abu projektai yra investicija į ne tik Estijos, bet ir visos ES gynybos pajėgumus. „Naujų kelių remontas ir plėtra suteikia mums daugiau lankstumo.
Turėsime daugiau galimybių atsivežti savo sąjungininkus, galėsime rinktis iš kelių maršrutų. Būsime lankstesni", - sakė gynybos pajėgų logistikos tarnybos vadovas pulkininkas leitenantas Erkis Sau (Erki Soo).