JAV automobilių pramonės milžinė „General Motors“ antradienį pranešė atsisakanti robotaksi vystymo darbų po to, kai praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs incidentas pristabdė autonominių transporto priemonių pažangą.
Detroite įsikūrusi gamintoja planuoja sujungti robotaksi padalinį „Cruise“ su techniniu skyriumi ir verčiau sutelkti dėmesį į pažangių vairuotojo pagalbos sistemų kūrimą asmeninėms transporto priemonėms, teigiama bendrovės pranešime.
Bendrovė teigė atsisakiusi „Cruise“ projekto, „atsižvelgiant į tai, kad verslui plėtoti reikėtų daug laiko ir išteklių, jau nekalbant apie robotaksi rinkos konkurencingumą“.
Toks sprendimas žymį ryškų posūkį: „General Motors“ startuolį „Cruise“ įsigijo 2016 m. ir nuo to laiko išleido milijardus dolerių, kad pastatytų verslą ant kojų.
„Robotaksi verslas nėra pagrindinė „General Motors“ veikla“, – sakė bendrovės vadovė Mary Barra per susitikimą su analitikais.
Vis dėlto M. Barra pabrėžė, kad bendrovės įsipareigojimas vystyti autonomines technologijas „yra nepajudinamas“.
Į „Cruise“ investuojanti „Honda“ planavo nuo 2026 m. Japonijoje pradėti teikti robotaksi paslaugą, tačiau dabar Japonijos grupė „iš naujo įvertins projekto ateitį ir atliks būtinus pakeitimus, įskaitant galimą atšaukimą, kai tik „Cruise“ užbaigs restruktūrizavimo procesą“, AFP pranešė „Honda“ JAV padalinys.
Veikla sustabdyta praėjus metams po to, kai „Cruise“ buvo priversta suspenduoti visas operacijas San Franciske, kai vienas iš jos savavaldžių automobilių grindiniu vilko moterį, kurią prieš tai partrenkė kitas vairuotojas.
Po šio incidento „Cruise“ prarado reguliuotojų išduotus veiklos leidimus, sustabdė plėtrą į kitas valstijas ir atleido 900 darbuotojų – ketvirtadalį darbo jėgos.
Prieš pat incidentą Kalifornijos valdžia leido išplėsti savavaldžių taksi paslaugų teikimą San Franciske, uždegdama žalią šviesą „Alphabet“ priklausančioms „Waymo“ ir „Cruise“.
„Cruise“ pasitraukimas reiškia, kad „Waymo“ lieka dominuojančiu rinkos žaidėju, po spalį užbaigto lėšų pritraukimo etapo įvertintu 45 mlrd. dolerių, praneša „Bloomberg“.
Bendrovė plečia savo veiklą ir šiuo metu valdo robotaksi parkus San Franciske, Finikse ir Los Andžele.
Kartu su „Uber“ bendrovė planuoja siūlyti „Waymo“ robotaksi pavėžėjimą Atlantoje ir Ostine.
Tuo tarpu „Amazon“ priklausantis „Zoox“ vykdo robotaksi bandymus Kalifornijoje ir Las Vegase. Elonas Muskas neseniai pristatė, kaip pats įvardijo, robotaksi su autonominio vairavimo galimybe ir prognozavo, kad jis pasirodys 2027 m.
„General Motors“ strateginis posūkis įgyvendinamas tuo metu, kai automobilių gamintojai visame pasaulyje patiria vis didesnį spaudimą rasti balansą tarp investicijų į naujas technologijas ir pelningumo artimiausiuoju laikotarpiu.
Automobilių milžinė teigė, kad 2025 m. pirmąjį pusmetį užbaigus restruktūrizavimą bus sutaupyta daugiau kaip 1 mlrd. dolerių per metus.
„General Motors“ akcijų kaina Volstrite pakilo daugiau kaip trimis procentais.