Stauto „Guinness“ ir viskio „Johnnie Walker“ gamintojas „Diageo“ antradienį sumažino pagrindinius pardavimo tikslus, nes prezidento Donaldo Trumpo tarifų planai gali neigiamai atsiliepti tekilos pardavimams Jungtinėse Valstijose.
Britų grupei, tarp kurios prekių ženklų taip pat yra degtinė „Smirnoff“, likeris „Baileys“ ir romas „Captain Morgan“, pastaraisiais mėnesiais koją kišo tai, kad infliacijos prislėgti vartotojai aukščiausios kokybės gėrimus išmainė į pigesnius pakaitalus.
Antradienio pranešime „Diageo“ teigė, kad „atsižvelgiant į dabartinį makroekonominį ir geopolitinį netikrumą daugelyje“ pagrindinių rinkų buvo atsisakyta vidutinės trukmės gairių dėl 5-7 proc. grynojo pardavimo augimo.
D. Trumpo ketinimai apmokestinti importą iš Kanados, Kinijos ir Meksikos – tą patį jis grasina padaryti ir Europai – „apsunkina mūsų galimybes pateikti atnaujintas ateities gaires“, teigė „Diageo“ vadovė Debra Crew pareiškime, kuriame atskleidė pirmojo pusmečio grynojo pelno sumažėjimą.
Ji pridūrė, kad „Diageo“ bendradarbiauja su D. Trumpo administracija dėl platesnio poveikio, kurį tarifai „turės visiems, kas remia JAV svetingumo pramonę“.
Pirmadienį D. Trumpas mėnesiui atidėjo Meksikos ir Kanados tarifų įvedimą, tačiau Kinijai ir toliau gresia muitai, keliantys susirūpinimą pasaulio ekonomikai.
Kinija antradienį ėmėsi atsakomųjų veiksmų ir paskelbė, kad įves muitus JAV energijos, transporto priemonių ir įrangos importui.
Pasak „Diageo“, muitai palies jos tekilos asortimentą (ji turi būti gaminama Meksikoje), taip pat Kanados viskį.
Antradienį ji pridūrė, kad grupės grynasis pelnas per pirmąjį pusmetį, arba šešis mėnesius iki gruodžio pabaigos, smuko 12 proc. iki 1,9 mlrd. dolerių.
Palyginus su praėjusiais metais, „Diageo“ pardavimai sumažėjo vienu procentu iki 10,9 mlrd. dolerių.