Kanados ministras pirmininkas Justinas Trudeau pirmadienį paskelbė šimtaprocentinius tarifus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, JAV pavyzdžiu imdamasis tokių pačių priemonių atsiginti nuo Šiaurės Ameriką užtvindžiusių Kinijos valstybės subsidijuojamų automobilių.
Kaltindamas Kiniją – vieną iš didžiausių elektromobilių eksportuotojų pasaulyje – tuo, kad ji tokiose srityse, kaip aplinkos apsaugos ir darbo standartai „nežaidžia pagal tas pat taisykles, kaip kitos šalys“, jis taip pat pristatė papildomą 25 proc. mokestį iš Kinijos importuojamai plieno ir aliuminio produkcijai.
Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga pastaraisiais mėnesiais įvedė atitinkamai 100 proc. ir 38 proc. dydžio tarifus kiniškiems elektromobiliams.
Kanados automobilių gamybos pramonėje dirba daugiau nei 125 000 žmonių, o Otava yra skyrusi milijardus dolerių, kad padėtų jai lengviau pereiti prie elektromobilių bei sustiprintų vietos elektros baterijų tiekimo sistemą.
Jos strategija, kurioje numatytomis subsidijomis jau susiviliojo „Goodyear Tire“, „Honda“, „Stellantis“, „Volkswagen“ ir kitos bendrovės, yra panaši į tą, kuri įgyvendinama Jungtinėse Valstijose, kurių infliacijos mažinimo įstatyme yra numatyta aibė priemonių ekologiškai pramonei skatinti.
Otava taip pat blokavo naujas kinų investicijas į jos kritiškai svarbų mineralų gavybos sektorių.
Kalbėdamas Halifakso mieste Kanados Atlanto vandenyno pakrantėje vykusioje spaudos konferencijoje, J. Trudeau pasakė, kad perteklinė kiniškų elektromobilių gamyba ir didelės automobilių gamybos sektoriui skiriamos valstybinės subsidijos „verčia mus imtis priemonių“.
„Jei nenorime lenktyniauti, kas pirmas pasieks dugną, turime pasipriešinti – tą dabar ir darome“, – kalbėjo jis. Pranešime vyriausybė tarifus pavadino atsakymu į „šią neeilinę grėsmę“.
Papildomas mokestis, taikomas kartu su šiuo metu nustatytu 6,1 proc. importo mokesčiu, nuo spalio 1 d. įsigalios kiniškiems elektromobiliams ir tam tikriems hibridiniams lengviesiems automobiliams, sunkvežimiams, autobusams ir krovininiams furgonams.
Be to, Otava elektromobilių gamintojams skiriamomis skatinamosiomis priemonėmis leis naudotis tik toms šalims, su kuriomis Kanada yra sudariusi laisvos prekybos sutartis, o Kinijos tarp jų nėra.
Papildomas plieno ir aliuminio produkcijos importo iš Kinijos tarifas įsigalios spalio 15 d.